Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ska inte sy en själv men få en uppsydd åt mig och undrar vilka mönster som är "bäst"? Har en tremånaders kille och det är väl tänkt att den ska passa bäst nu och en tid framöver. Ska iallfall ha sjalband. Tygerna jag funderar på till panel är:

http://www.ohlssonstyger.se/TriggerShop ... _6639.aspx

http://www.ohlssonstyger.se/TriggerShop ... _7226.aspx

http://butik.jofotex.se/visa_produkt.as ... 45&lang=sv

Vad tror ni om dessa? Hur ska panelen se ut, heltäckande, fyrkant, kantband runt? Tänker mig svarta band. Var hittar man bra och billiga sådana? Vilka nätbutiker har det samt tyger som passar till panel?

Hoppas jag kan få lite hjälp med mina val!
Senast redigerad av Carolinah den tis jul 03, 2012 23:11, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har en MT som är sydd med utbredbara band i Lenda från Ikea (49 kr metern) Den är jättejätteskön att bära i så det tyget rekomenderar jag verkligen till banden. Finns dock bara i beige, röd och vit så då kanske man får färga om du vill ha svart.

Hur panelen ska se ut är väl mest en smakfråga, jag tycker det är snyggast när hela panelen är ett och samma tygstycke.
Hej och tack så mycket för ditt svar! Har läst att många använder Lenda till banden. Synd att det inte finns svarta, men det kanske går med annan färg, tänkte att svart var praktiskt bara genom att smuts inte syns lika bra som med vita, är expert på att få fläckar på vitt. Mm, håller nog med om att det är snyggast med panel av ett heltäckande tyg.
Carolinah skrev:Hej och tack så mycket för ditt svar! Har läst att många använder Lenda till banden. Synd att det inte finns svarta, men det kanske går med annan färg, tänkte att svart var praktiskt bara genom att smuts inte syns lika bra som med vita, är expert på att få fläckar på vitt. Mm, håller nog med om att det är snyggast med panel av ett heltäckande tyg.
Våra är vita och det är INTE praktiskt :) Ofta hänger ju ändarna i marken också när man knyter upp...
Jo, det är ju det man tänker på.. Om nån har tips på var det finns svart tyg som passar bra som band på MT till bra pris, hojta gärna till!
Men på svart ser man ju bebiskräks så mycket! Jag tror att det beige Lenda är mest praktiskt i så fall. Och denna färg borde visst gå fint ihop med de tyger du har valt. Dessutom är svart kanske lite varmt på sommaren?!

Jag tror att du kan välja vilket tyg som helst som paneltyg så länge axelbanden och panelens baksida är av ett något starkare material som indisk bomull (Lenda eller en annan variant som finns på Ohlssons, kanske även i svart?). Jag sydde min första (och fortfarande enda) MT av en billig stuvbit ("lapptäcksstuvar" stod det på skyltet) från Ohlssons med ett lager Lenda på baksidan och samtliga band också i Lenda. Fördelen är just nu på sommaren att det blir härligt svalt. Dock kan man inte jämföra Lenda med en riktig sjal. Jag fick prova en sjaltai nån gång och det var ju bara himmelriket i jämförelse. Men jag kan ändå säga att min MT avlastar fantastiskt bra så jag kunde bära mitt 9-kg-barn på mage hela 5 timmar utan problem alls!!! Hon bara sov hela vägen med några korta vakenstunder för att kolla läget och ammas. Jag valde en timglasformad panel eftersom jag tyckte det var snyggast, och nu visade det sig att det är till stor fördel på sommaren att det kommer lite mer luft till barnets kropp från sidorna. Tänk dig som en bärsele ungefär. Och den har utbredbara axelband så att man kan täcka barnets kropp lite extra om det behövs. Du kan hitta mitt mönster i "min" tråd från februari. Den heter ungefär "Gör en god gärning och hjälp en synovis med MT-projektet" och jag tror du har redan varit i denna tråd om jag minns rätt, eller?
Tack så jättmycket för ditt långa svar! Ja du har nog rätt i att man borde undvika svart, det får bli något lite ljusare. Det mönstret låter som något i min smak, ska kolla det, tack!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?