Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MiaE
Vilken ska jag välja? :roll:
Användarens profilbild
Av HelenaW
Jag kan inte svara på den frågan för jag har bägge... :oops: ! Skulle faktiskt inte klara mig utan nån av dem, så det var ju inte mycket till råd :lol: !!

Jag har använt Mobyn sedan Matilda var nyfödd och den har varit helt OUMBÄRLIG!!!!! Numera bär jag henne mest i nån av Hoppedizarna (ehum, jo jag har två...) på dagtid och i Mobyn på kvällen när hon ska somna, den är så smidig att enkelt ta ur henne ur och ner i sängen. Men hon börjar bli tung, drygt 8 kg, så den avlastar inte lika bra längre. Därav Hoppediz på längre turer.

Beror som sagt en del på hur gammalt/stort ditt barn är!

Lycka till i ditt sjalval!
Användarens profilbild
Av MiaE
Här är de "krav" som jag samtidigt har önskemål om:

*Lätt att använda.
*Bekväm.
*Sval.
*Billig.
*Kunna bära långa stunder (älskar långpromenader).
*Passa mig som är både lång och inte direkt smal.

Känner mig helt vilse i djungeln, men har fastnat för antingen MobyWrap eller Hoppediz.
Användarens profilbild
Av Tabby
hur stort är barnet??
Användarens profilbild
Av MiaE
Har i nuläget en, men väntar tillökning. Storebror kommer då att vara ca 1 år när bebisen kommer. Är alltså mestadels bebisen jag tänkt mig bära då den är lättare. Funderar på sjal istället för syskonvagn då man blir så begränsad i framkomligheten.
Användarens profilbild
Av HelenaW
MiaE skrev:Här är de "krav" som jag samtidigt har önskemål om:

*Lätt att använda.
*Bekväm.
*Sval.
*Billig.
*Kunna bära långa stunder (älskar långpromenader).
*Passa mig som är både lång och inte direkt smal.
Båda är lika lätta att använda tycker jag. Mobyn är ju en elastisk sjal och därför kanske lättare att knyta som nybörjare. Den har avsmalnande ändar vilket gör den smidig att knyta och ger ganska liten knut. Hoppedizen, som ju är en vävd sjal, har också avskurna ändar men det blir ju lite större knut. Det fiffiga med Mobyn är just att den som elastisk går att knyta på sig och sedan ta i och ur bebisen enkelt, men det gör jag även i Hoppedizen.

Bekväma är bägge som sagt. Hoppedizen avlastar dock som sagt mer, så den räcker ju längre på så sätt. Och är därmed bättre på långpromender.

Svalast är nog Mobyn, tror jag??

Pris för Mobyn är ca 400 och Hoppedizen går på närmare 600 kr inkl porto.

Båda finns ju ca 5 m långa så de passar dig båda två. Jag har dock 4,6 m-Hoppedizar och då kan jag precis knyta dubbelt X-omslut framtill (är 175 cm och ca 65 kg).

Blev du klokare? Hur gammalt/tungt är barnet?
Användarens profilbild
Av MiaE
Barnet kommer att vara nyfött...

Var har du hittat sjalarna för 400 kr resp. 600 kr?
Användarens profilbild
Av MiaE
Man kanske kan börja med Mobyn. Den e ju både billigare och bättre för små pyttisar. Och sedan kan man köppa Hoppendiz om man känner att sjal e något man vill satsa på?! :roll:
Användarens profilbild
Av HelenaW
Lin skrev:
MiaE skrev:Man kanske kan börja med Mobyn. Den e ju både billigare och bättre för små pyttisar. Och sedan kan man köppa Hoppendiz om man känner att sjal e något man vill satsa på?! :roll:
Absolut, det tror jag är ett bra val! (Så gjorde ju jag... :wink: )
...och exakt så gjorde jag också! Och vips så var man fast i "sjalträsket" :lol: !
Användarens profilbild
Av Mia
Fast mobyn är inte så sval... vad jag har hört så är det den varmaste av trikåsjalar... en pikku ruu i det tunnare tyget skulle jag tycka var ett bättre val inför sommaren.. den kostar ca 550 på sjalar.nu
Nu ger vi dig ännu mer att välja på... :wink:
Sen finns det en syskon vagn som många här med mig suktar efter och kan rekomendera... se det som skrivits om syskonvagnar... på "allt annat OT" :D upp till drygt 8000 inkl många tillbehör, man måste ju inte ha allt... :wink: Men jag viiill haaa deen!!! :lol:
Sen skulle jag (som är i samma situation) nog fixa en ringsjal, sy eller köpa. Bra till både liten och stor men inget får låångpromenader dock...
Lycka till!
Användarens profilbild
Av MiaE
Det är inte dags med syskonet till sommaren utan nästa vinter...
Användarens profilbild
Av Mia
Ok! :wink: missade kanske det..
Då blir du snart smittad att vilja köpa bärjackor, bärpåsar mm... :wink:
Köp en moby nu då och prova men nuv barn, då är han ju inte för stor/tung för elastisk sjal nu, så hinner du ju ångra dig och sälja/byta och får lite övning!
Användarens profilbild
Av MiaE
Kanske det. Men jag tror han börjar bli för stor för att jag ska känna om det känns bra... Passerat 8 kg. Men en Moby är ju inte en överdriven dyr sjal, så när bebisen närmar sig får jag väl köpa en och ha på lager och börja på direkten... Är det inte min grej får jag väl göra något åt det då, eller vad tror ni?
Användarens profilbild
Av Cayenne
Om även jag ska lägga mig i, så har jag en bäbis på 7 veckor, och jag fick min hoppiz för en vecka sedan. Innan hon föddes, hade jag köpt en Pikku Ruu. Min Pikku Ruu hade jag från att hon bara var ett par dagar. Den är kanon att ha inne hemma att gå omkring att mysa i:-)

Hoppizen är min "promenadsjal" för den stödjer bättre.

Jag skulle börja med en elastisk sjal till en nyfödd, men barnet du har nu, kanske skulle tycka om att bli buren i Hoppiz?
Användarens profilbild
Av MiaE
Ja mina tankar är ju att om jag köper en Hoppiz kan jag ju bära båda barnen i den, allt efter vad som är lämpligt för just det tillfället. Mobyn blir man mer låst med.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?