Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Elle-Belle
Hej!
Min son är 10mån och väger snart 13 kg och är 83 cm lång. Vilken sele tror ni passar eftersom han är så lång och lite tyngre?
Har tittat lite på Beco butterfly, Boba carrier och några andra, men behöver verkligen lite råd och hjälp. Är lite rädd att jag inte ska fixa att få upp honom på ryggen också:( Vill du gärna att selen ska räcka ett tag med...

Måste hitta en sele nu! Hjälp!

tack,

Elin
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Jag bär min tvååring och min fyraåring i Boba, har även burit dem i Manduca men fyraåringen på ca 110 cm börjar snart vara lite lång för selarna :P Men båda de räcker länge att bära i...
Användarens profilbild
Av Andelle
Tula toddler och Wompat Toddler är de stora selar som brukar rekommenderas, gör en sökning på forumet, det finns en del trådar om dem.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Då det verkar vara väldigt individuellt vilken sele som passar bäst så är ju det absolut bästa om du har möjlighet att testa några olika selar och se hur de känns! :tumup:

Till ett barn som redan är så pass stort så skulle jag tipsa om att även kolla på de selar som kallas "toddler" som brukar har både bredare och högre sittyta än de vanliga.
Av Björktrasten
Jag bär min 6 månaders som väger 11 kg i en beco butterfly på ryggen. Det funkar fint att få upp honom på ryggen!
I början sätt hen i en fåtölj i selen för att det ska kännas tryggt. Sen kan man svänga hen upp på ryggen som en ryggsäck eller spänna fast hen fram och sedan snurra med midjebandet fastspänt.

Men jag tycker inte att becon är helt skön att bära länge i. Den är suverän för det är så lätt när vi är på stan att ta i och ur men helt bekväm tycker jag inte den är... Kanske andra tycker annat...
Av Isadora
Ang Boba så blev jag besviken för att den var så liten. Till ett så stort barn skulle jag utan tvekan köpa en Tula Toddler eller en Wompat. Bär min 16 månaders på 9,5 kg och ca 77 cm i en Tula Toddler, och vill inte gärna ha mindre. Beco skulle jag nog tycka var alldeles för smal för en storväxt bebis. Huvudstödet på butterfly II är helt värdelöst, och en 10månaders sover ju ganska mycket fortfarande.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?