Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emor
Jag försöker mig på detta med ryggsjalande, men det går inget vidare. Att svinga upp henne på ryggen är inga problem alls, men väl där så fastnar vi. Jag når inte riktigt bak för att sträcka ut tycket ordentligt under rumpan på henne, och då kommer vi som ingenstans. Med sambons hjälp så får vi till dubbel hammock och omslutet, och jag vill ju gärna variera och knyta på ryggen också. Någon mer som har problem med att de inte når bak? Jag måste ju vara ovig som sjutton alltså men jag förstår inte alla som ryggsjalar som galningar, fixar huvudstöd för de små när de somnat och annat.

Såå, era tips! Hur gör ni? Eller har ni några förslag på vad jag gör för fel?
Av Sofie
Det är viktigt hur man vrider händerna. Man behöver inte vara så väldigt vig bara man gör på rätt sätt :D
Omslutet tex, där är det viktigt att ta höger sjaldel med höger hand bakåtvänd, så för man bak den samtidigt som man med vänster först rättar upp kanten på höger axel sedan möter upp sjalen bakom ryggen. Så drar nan sjalen rakt ut åt vänster, hållandes bara översta kanten, innan man samlar ihop under barnets knä. På så vis blir det ordentligt utspritt, utan att man öht behöver vara bak på barnet med händerna :tumup:
Detta är krångligt att förklara i text. Sök på youtube och titta på några videor, är de bra så förklarar de det med händerna, annars får du bara vara extra uppmärksam.

Eller om du kan träffa någon van sjalare som kan visa :D
Användarens profilbild
Av Emor
Får luskamma yt alltså, och hålla koll på handlederna. Tack!

Problemet är att inga sjalare utav oss här i stan ryggsjalar frekvent, annars hade det funkat. Får kanske smita med på en sjalträff när vi far söderut på semester...
Användarens profilbild
Av husmodern
tass
Användarens profilbild
Av Carolinah
Har precis börjat öva på ryggknyt och har samma problem, har korta armar. Tipset du fick här låter riktigt bra, det favoriter vi och ska tänka på det nästa gång. Tack!
Användarens profilbild
Av camsch
Förutom handvinklar så tyckte jag det var lättare att få armarna att räcka till när jag kom på att jag måste hålla med båda händerna för att räcka bak. Dvs om jag ska få över tyget över rumpan måste jag hålla en hand över axeln så långt bak som jag kan och en hand underifrån så långt bak som jag kan. När jag väl lirkat tyget över rumpan så kan jag dra med en hand i överkant och en i underkant, men jag når inte från början.
Sofie skrev:Det är viktigt hur man vrider händerna. Man behöver inte vara så väldigt vig bara man gör på rätt sätt :D
Omslutet tex, där är det viktigt att ta höger sjaldel med höger hand bakåtvänd, så för man bak den samtidigt som man med vänster först rättar upp kanten på höger axel sedan möter upp sjalen bakom ryggen. Här måste jag alltså hålla motsatta handen ÖVER den högra axeln och dra tyget över rumpan först Så drar nan sjalen rakt ut åt vänster, hållandes bara översta kanten, innan man samlar ihop under barnets knä. På så vis blir det ordentligt utspritt, utan att man öht behöver vara bak på barnet med händerna :tumup:
Detta är krångligt att förklara i text. Sök på youtube och titta på några videor, är de bra så förklarar de det med händerna, annars får du bara vara extra uppmärksam.

Eller om du kan träffa någon van sjalare som kan visa :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?