Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Tycker den avlastar jättebra men jag har två problem:
1. Tyget över armarna åker ned mot armvecket hela tiden. Ska det vara så? :hmm:
2. Jag kan inte sträcka armarna framåt eller uppåt. Ska det vara så då?

Hjälp mig! Tycker den gick så bra att knyta på själv och att lilltjejen satt himla bra i knytningen. Men förslag på andra knytningar (har en 4,7m-sjal) som skulle kunna funka för en 4-månaders mottages tacksamt! Har henne ofta längre stunder medans jag fixar och hon sover, så det är skönt att ha henne på ryggen.
Prövade och det blev bättre :)

Omslutet har jag inte riktigt kommit överrens med, men jag får försöka ge det en chans till :) Tycker sjalen åker upp och "styper" mig, och så har jag haft lite svårt att få den att sitta bra. Men nu har jag knutit lite mer sjal så nu kanske det funkar bättre :)
saferide skrev:Prövade och det blev bättre :)

Omslutet har jag inte riktigt kommit överrens med, men jag får försöka ge det en chans till :) Tycker sjalen åker upp och "styper" mig, och så har jag haft lite svårt att få den att sitta bra. Men nu har jag knutit lite mer sjal så nu kanske det funkar bättre :)
Så blev de för mig med! Så nu knyter jag omslutet fast med "ryggsäcks band" på axlarna (alltså utan att korsa fram). De funkar toppen för mig iaf :tumup:
DH har jag försökt några gånger men inte fått till, de har bara blivit jätteknöligt och Liten arg :? 8) Gör väl fel på nått sätt men eftersom den omslutna ryggsäcken (eller vad de nu heter) funkar bra så har jag inte övat så mycket heller.... (men borde nu när jag har en "mönstersjal" :rodna: )
tjoffsann skrev:
saferide skrev:Prövade och det blev bättre :)

Så blev de för mig med! Så nu knyter jag omslutet fast med "ryggsäcks band" på axlarna (alltså utan att korsa fram). De funkar toppen för mig iaf :tumup:
DH har jag försökt några gånger men inte fått till, de har bara blivit jätteknöligt och Liten arg :? 8) Gör väl fel på nått sätt men eftersom den omslutna ryggsäcken (eller vad de nu heter) funkar bra så har jag inte övat så mycket heller.... (men borde nu när jag har en "mönstersjal" :rodna: )
Så knyter jag också, eller så gör jag en knut över bröstet om jag ska bära längre stunder, det avlastar bättre.
Jag har provat många olika knytningar och tycker DH är superbra och väldigt avlastande (min tös är betydligt större än din 4-månaders också :D ), så jag förstår dig!

Du kan, precis som redan skrivits snurra sjalen, eller vika den upp. Vikningen kan även göras flera gånger, först på hälften och sen igen... Jag har även burit DH med korsad sjal över bröstet och det blev super, men då krävs en ganska lång sjal. Du kan ju testa om det funkar för dig?

Annars har jag märkt att det är värt att testa olika knytningar ibland fast man tror att man hittat den ultimata. Barnet växer och förändras och man själv också och vips så blir en anna knytning superbra som man tidigare hatat.

Lycka till! :tumup:
Provade nyss knyta DH och rent instinktivt vek jag sjalen dubbel åt "fel" håll, alltså så att nederkanten på sjalen hamnar underst i dubbelvikningen. Sen korvade jag ihop tyget och det sitter bra. Så det kanske r värt att prova?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?