Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av litensoetis
jag knyter omslutet kryss med min vävda långsjal, superbra knytning som avlastar riktigt skönt. DOCK, ibland så drar tyget i nacken vilket är jättejobbigt, känns som att all tyngd ligger där. (det gör den ju inte, men nacken orkar ju inte hur mycket som helst..)
jag försöker att vika undan tyget där och dra ut rejält både över bebis och min rygg osv, men ändå så känns det som att det drar mot nacken. vad ska jag göra?

Jag antar att någon annan här har upplevt samma, kom med tips!
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag drar alltid ut sjalen så den ligger långt ifrån nacken, och så viker jag tillbaka så tyget blir dubbelt, ungefär som bild 20 & 21 HÄR, men ännu längre bort från nacken.
Av litensoetis
Kristina skrev:Jag drar alltid ut sjalen så den ligger långt ifrån nacken, och så viker jag tillbaka så tyget blir dubbelt, ungefär som bild 20 & 21 HÄR, men ännu längre bort från nacken.
men så gör jag, men tycker ändå det korvar sig.. :roll: jag kanske har ovanligt korta axlar på bredden liksom :)
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Så blir det lätt även här! (Speciellt om jag har linne på mig, för då glider sjalen lättare upp mot nacken.) Det känns som ett problem som uppstår när barnet är liten kanske? Har inget minne av att det blev så när jag bar storebror kring året på mage. Är som om vinkeln på sjalen från nacken och ned blir skarpare med ett mindre barn? Tröja med axlar och dra ut på nytt är vad som funkar här.
Användarens profilbild
Av Kristina
litensoetis skrev:
Kristina skrev:Jag drar alltid ut sjalen så den ligger långt ifrån nacken, och så viker jag tillbaka så tyget blir dubbelt, ungefär som bild 20 & 21 HÄR, men ännu längre bort från nacken.
men så gör jag, men tycker ändå det korvar sig.. :roll: jag kanske har ovanligt korta axlar på bredden liksom :)
efterspänn knytningen så den sitter ordentligt i kanterna på sjalen kanske? Eller vik typ fyrdubbelt?
Av litensoetis
kronärtskocka skrev:Så blir det lätt även här! (Speciellt om jag har linne på mig, för då glider sjalen lättare upp mot nacken.) Det känns som ett problem som uppstår när barnet är liten kanske? Har inget minne av att det blev så när jag bar storebror kring året på mage. Är som om vinkeln på sjalen från nacken och ned blir skarpare med ett mindre barn? Tröja med axlar och dra ut på nytt är vad som funkar här.
ah.. du säger nåt! möjligt att det har med vinkeln att göra, lillen är ju bara 6 veckor. blir kanske bättre när han växer till sig lite! :)
Av litensoetis
Kristina skrev:
litensoetis skrev:
efterspänn knytningen så den sitter ordentligt i kanterna på sjalen kanske? Eller vik typ fyrdubbelt?
jag spänner ordentligt från en början, när jag känner att det börjar dra efter ett tag så viker jag om lite vid kanterna, får göra så lite ibland. blir kanske bättre när bebis blir större som det skrevs här uppe i tråden, att vinkeln på sjalen blir annorlunda då. :)
Av litensoetis
Marina skrev:hur gick det - har du fått ordning på det?
ja, det har blivit bättre, viker lite här och där så blir det bra. knytningen är tusen gånger bättre idag om man jämför med från början och det förbättras verkligen från dag till dag om man jämför från de första knytningarna man gjorde(kassa rent ut sagt!) :D
nästa projekt är ryggknytning.. 8) men det får vänta tills bebis är rejält stadig i nacken, innan dess vågar jag inte.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?