Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sjalmamman
Jag har en trikåsjal från Babylonia, använde den när min son var nyfödd och den var gosig och lättanvänd och bra. Nu väntar vi en bebis till :) och jag vill gärna använda trikåsjal de första veckorna, tror det är passar bättre än att börja direkt med vävd sjal (?)

Trikåsjalen är jag nöjd med, men färgen känns helt fel! Den är vinröd, eller någon blek variant av vinröd som jag tröttnat på. Förslag på vad man kan göra åt den? Bleka den så att den blir ljusrosa? Och kanske därefter kunna ändra färgen till någon annan?
Förslag på hur man går tillväga praktiskt sett, eller passande länkar, tar jag gärna emot :)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Att färga en trikåsjal borde väl inte skilja sig nämnvärt från att färga annat tyg? Mao - bara att följa instruktionerna på den färg du köper! :tumup:

Det där med att avfärga eller bleka har jag själv aldrig vågat mig på så det kan jag inte säga ngt om, men däremot kan jag gå i god för att det funkar fint med vävd sjal redan från start om man känner för att använda det! :D
Användarens profilbild
Av smurfis
CrazyMagpie skrev:Att färga en trikåsjal borde väl inte skilja sig nämnvärt från att färga annat tyg? Mao - bara att följa instruktionerna på den färg du köper! :tumup:

Det där med att avfärga eller bleka har jag själv aldrig vågat mig på så det kan jag inte säga ngt om, men däremot kan jag gå i god för att det funkar fint med vävd sjal redan från start om man känner för att använda det! :D
:iagree: Jag har heller aldrig blekt eller avfärgat, men färga är superlätt! :D Det är bara att följa instruktionen på förpackningen. Jag har bara färgat en vävd sjal, men det gick toppen. :tumup:

...och välkommen hit! :hello:
Användarens profilbild
Av Vida
Hej!

Tyvärr är det ganska vanligt att sjalarna blir lite styvare när man färgar dem, vilket kan vara bra att veta. Jag har ändå lyckats färga massor av sjalar och det har gått fint. Värt att tänka på är dock att de färger man färgar med hemma inte alltid är snuttsäkra, dvs inget man vill att en spädis ska sitta och suga på.

Kanske kan du byta till en sjal i en annan färg? Det låer väldigt mkt som att du har en råååsa trikåsjal, och de brukar inte vara så svårt att byta bort tänker jag!
Användarens profilbild
Av smurfis
Vida skrev:Hej!

Tyvärr är det ganska vanligt att sjalarna blir lite styvare när man färgar dem, vilket kan vara bra att veta. Jag har ändå lyckats färga massor av sjalar och det har gått fint. Värt att tänka på är dock att de färger man färgar med hemma inte alltid är snuttsäkra, dvs inget man vill att en spädis ska sitta och suga på.

Kanske kan du byta till en sjal i en annan färg? Det låer väldigt mkt som att du har en råååsa trikåsjal, och de brukar inte vara så svårt att byta bort tänker jag!
Det visste inte jag, bra att veta! :shock: För trikåsjalar vill man ju inte ha styva. :hmm:

Byta/sälja köpa funkar ju alltid, om man kan skiljas från sjalarna och inte blir för nostalgisk. :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?