Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tuviluvis
Jag behöver köpa en ny symaskin, den jag har kommer jag inte överrens med :?

Med vilken ska jag köpa???

Jag vill ha en symaskin som har raksöm, sicksack och någon stretchsöm. Den ska klara att sy i trikå och i några lager jeans och inte låta för mycket. Och helst ska den inte hoppa av bordet om jag syr lite snabbare :wink:

Och helst ska den vara så billig som möjligt :rodna:

Någon som kan rekomendera någon symaskin?
Användarens profilbild
Av Helma
tuviluvis skrev:
Helma skrev:Husqvarna Viking har jag, den fungerar toppen.
Åhå? Det låter bra, i vilken prisklass ligger din?
Ca 3000 tror jag att jag gav.
Av gurkan
tuviluvis skrev:Någon som har något mer tips?
:hello: Jag har en bra Husqvarna men kommer inte ihåg vilken. Kan kolla det.

Du kan inte önska dig en i present? Nu har ju den stora dagen varit, med råge. Men om du inte fick nån stor present kanske du kan önska dig i efterskott?

Och ja, vi känner varandra. ;)
Användarens profilbild
Av kolakaka
Jag har en Pfaff Select 4.0 (ca 6000 kr) som jag är supernöjd med. Det är en relativt enkel mekaniserad maskin med underbar övermatning (Pfaff kallar det IDT). Fixar tjocka och tunna tyger. I samma serie finns också två billigare maskiner 2.0 & 3.0, observera att 2.0 har dock ingen övermatning.

Annars kan jag rekommendera att köpa en begagnad maskin (Pfaff eller Huskvarna). Det brukar inte vara så svårt att få tag i en rejäl maskin för en tusenlapp, då kan man dessutom passa på att lämna in den till en butik för service (ca 500 kr). Då har du en bra maskin som är bättre och antagligen billigare än ett lågprismärke (typ Singer eller "kina-maskiner").
En rejäl Pfaff eller Huskvarna som servats håller säkert i 20-30 år!
Användarens profilbild
Av tuviluvis
gurkan76 skrev:
tuviluvis skrev:Någon som har något mer tips?
:hello: Jag har en bra Husqvarna men kommer inte ihåg vilken. Kan kolla det.

Du kan inte önska dig en i present? Nu har ju den stora dagen varit, med råge. Men om du inte fick nån stor present kanske du kan önska dig i efterskott?

Och ja, vi känner varandra. ;)
Hej!

Visst gör vi? Såg en bild du lagt ut för bara ett tag sedan, och tänkte, henne känner jag ju!! :)

Jag har nog inte någon innestående present, tyvärr, men håller på och rensar lite och säljer här och där, många bäckar små... :)

Kolla gärna vilken husqvarna du har :tumup:
Användarens profilbild
Av tuviluvis
kolakaka skrev:Jag har en Pfaff Select 4.0 (ca 6000 kr) som jag är supernöjd med. Det är en relativt enkel mekaniserad maskin med underbar övermatning (Pfaff kallar det IDT). Fixar tjocka och tunna tyger. I samma serie finns också två billigare maskiner 2.0 & 3.0, observera att 2.0 har dock ingen övermatning.

Annars kan jag rekommendera att köpa en begagnad maskin (Pfaff eller Huskvarna). Det brukar inte vara så svårt att få tag i en rejäl maskin för en tusenlapp, då kan man dessutom passa på att lämna in den till en butik för service (ca 500 kr). Då har du en bra maskin som är bättre och antagligen billigare än ett lågprismärke (typ Singer eller "kina-maskiner").
En rejäl Pfaff eller Huskvarna som servats håller säkert i 20-30 år!
Det fetade funderar jag på, får nog ta och orka till symaskinsaffären tror jag :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?