Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Frihetsrytmen
Någonting jag deffinitivt inte väntat mig innan jag fick W, var att jag skulle bära omkring på honom ute, PÅ VINTERN! Men nu gör jag det! I en sjal!
Och ett bättre alternativ skulle vara svårt för mig att finna, därför tycker jag det är så underbart att lösningar finns till allt.

Bor i norrland där större delen av året består av snö och kyla, men det sätter inga hinder för att vi ska kunna vara ute...

Här delar jag med mig av några tips för hur vi gör, och kanske en gnutta inspiration: http://frihetsrytmen.blogspot.com/2012/ ... ertid.html

Än så länge konkar jag runt med liten på magen, får se om jag gör det hela vintern ut, annars måste jag komma på ett anna sätt för att kunna bära han på ryggen. Ni som bär ert barn på ryggen vintertid, alltså då det krävs att klä på sig lite mer - tips på hur ni gör motages gärna :wink:
Användarens profilbild
Av Maria22
Visst är det mysigt att bära barnet så nära när det är kallt ute :loving:
Jag har sytt ett eget bärskydd med dragkedjor på båda sidor som jag sedan enkelt kan dra upp på min vanliga jacka. Jättepraktiskt om bebisen somnar inne i sjalen och man behöver gå ut en sväng.
Användarens profilbild
Av mandisg
Jag är ägare av både bärskydd och bärjacka. Just nu bär jag tvååringen till förskolan och när hon ska sova. Nackdelen med jackan är att jag inte får av den på egen hand utan att väcka henne (bär på ryggen). Först hade jag svårt att få på jackan utan att mössan åkte av men nu kan vi, hon hjälper till genom att först lägga huvudet på min rygg och sen lyfta upp när jag har en hand på huvudet och håller fast mössan :tumup:
Användarens profilbild
Av zink
Härliga bilder :loving: Åååååååååååh, vad härligt det var vintern för fem år sedan då vi bar. Att kunna komma fram överallt, en vagn på översnöade obeftinliga trottoarer liksom?! Not.

Fast vi bar aldrig på ryggen så jag har tyvärr inga tips att komma med. Mer än Clas Ohlsons reflexvästar för hundar som blir en bra reflexmantel i mörkret på skrottet oavsett placering :tumup:
Av Frihetsrytmen
Tack för era svar :D
Här har vi ca 20 minus, så känns inte så jätteskönt att gå ut idag :| Lädd om lillaWs ansikte. Det är ju inte lika lätt att skydda, hur man än bär.

Till nästa vinter ska jag nog slakta en jacka och göra om så jag kan bära honom på ryggen, då är han ju ganska så mycket större och kanske otymplig att ha hängandes på magen...?
Av femsexsjuoått
Köpte JÄTTESTOR ullparkas på second hand som jag sprättade hål i ryggen på. Vi ser ut som Morran med två huvuden där vi lunkar fram i vintern, men det är varmt och gott för båda.

På ungen har jag:
När det är riktigt kallt, ullunderställ, vanliga kläder, tunnare ulloverall, ullsockor, väpnarluva och mössa. Bär i sele, så sjalens tyglager har vi inte som extra värme.

När det är mildare, vanliga kläder, tjock ulltröja, ulltossor som täcker hela benen ( tillverkade av ärmarna från min söndertvättade ulloverall), väpnarluva eller mössa. Jag brukar ha med mig skor i väskan så jag kan släppa ner henom ute, men tycker det är för bylsigt att bära med skor på.

Om vi ska leka ute så bär jag ungen i ytteroverall utanpå mina kläder.

Trodde det skulle bli krångligt att bära en 1,5-åring på vintern, men det går sjukt smidigt. Men nu längtar jag efter våren.
Användarens profilbild
Av Medlawg
Har burit sonen en hel del hela vintern här, men tycker det är knepigt att få till det bra på ryggen när han har overall och jag tjock jacka. Bärskydd/bärjacka är ju smidigt och så kan man ha tunnare kläder under, men vi går ju oftast till lekparken eller pulkabacken där han skall ner och leka, och då måste han ha ordentligt med kläder på sig :hmm:

Det som funkat smidigast här är ringsjal, den går att få till bra trots bylsiga kläder, men avlastningen är ju inte lika bra. Funkar för korta sträckor, men jag har faktiskt dragit mig för att gå längre. Nu är det dock äntligen vårväder här och i morse blev det sjal på ryggen till dagis för första gången i år :vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?