Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bananita
Hej! Är sugen på en Scootababy och undrar om någon här har testat den och vad ni tycker? Har för nuvarande en manduca, angelpack och ringsjal men ingen av dom känns super för mig (sambon använder dock manducan flitigt) Jag föredrar att bära på höften men får inte riktigt till det med ringsjalen. Har läst mycket om just scootababy och tänkte att det kanske är ett bra alternativ (tror dock inte sambon kommer bli överförtjust över att jag handlar mer selar :wink: ) Dottern är snart 1,5 år, är det onödigt att köpa ny sele till ett så pass stort barn? Hon är inte överförtjust i att åka vagn och vill helst bli buren på höften.
Användarens profilbild
Av camsch
Jag tycker för det första att det inte behöver vara för sent för att köpa ett nytt bärdon, ni kommer bära i minst ett år till även om det inte är lika mycket efter barnet börjar gå. Jag bär fortfarande min 4-åring emellanåt när kraften i benen inte räcker till.
Dessutom kan man ju alltid sälja bärdonen om det inte passar!

Har inte provat någon Scootababy men har burit en del på höften i olika verktyg.

Den ser helt OK ut, men för min del tycker jag den är ganska begränsad. Det går liksom BARA att bära på höften/snedbelastat, något som i längden blir ganska tungt.

Nu kanske du inte har använt lång vävd sjal, men du kan få en väldigt fin och skön för betydligt mindre än de 1000 kr som scootababyn kostar. Och för mig är den oslagbar att försöka göra det så bekvämt som möjligt, t ex så här.
Dessutom kan du använda den för att bära på ryggen om du tröttnar...

Ett annat alternativ är ju att börja pröva använda manducan/angelpacken för höftbärande. Kollade på youtube och det fanns instruktioner för hip carry för båda sorterna. Men jag kan inte påstå att det såg jättebekvämt ut... Men det är gratis att prova :tumup:

Även Mei tai går ju att använda för höftbärande, helst en med utbredbara axelband.
Hittade en länk på youtube.

Jag hoppas jag inte låter för negativ :)
Vill mest att du ska få bästa möjliga hjälp för pengarna :tumup:
Användarens profilbild
Av Bananita
Hej! Tack så mycket för ditt svar! Ska kolla upp det du säger och prova=) Har även mei tai som kanske kan funka då. :) Tack igen!
Användarens profilbild
Av chrissiya
Wow, vad snabbt hon slängde upp ungen i sjal! sådär snabb är verkligen inte jag!
Är ni?!:D
(kollade på länken från YT. som är ovan)
Användarens profilbild
Av Bananita
chrissiya skrev:Wow, vad snabbt hon slängde upp ungen i sjal! sådär snabb är verkligen inte jag!
Är ni?!:D
(kollade på länken från YT. som är ovan)
Hihi ja det var snabbt:D jag får inte riktigt till sjal och tycker det tar lång tid. :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?