Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av camsch
Väldigt grundläggande:
Om tyget ska fungera bra till meitai eller sjal ska det stretcha på diagonalen, inte så mycket på längden och tvären.
Drar man diagonalt i tyget ska det alltså stretcha en del. Om du har en sjal/meitai att testa på och jämför med att göra motsvarande med ett lakan så förstår du hur jag menar.
Och vara "lagom" tjockt, men vad som är "lagom" är svårt att säga...

Jag skulle gääääärna åka till Indien och handla tyg :)
Användarens profilbild
Av AnKa
Det går ju egentligen att sy sjal och Mei Tai av vilket tyg som helst men oilka tygkvaliteter ger ju bärdon av olika karaktär :D

Ett vävt tyg (inte trikå) är väl det man tänker på i första hand men det finns ju de som sytt fina Mei Tais i trikåtyg också.
Till ett bärdon som slall bäras med länge och i vardagslag skulle jag välja ett lite stadigare diagonalvävt bomullstyg. Inte så tunnt som lakan utan som det du skulle välja till tex duk.

Men är man i Indien så måste man ju köpa Sarityg. Det är ju lite brett som sjal men går att använda till det och skulle ju kunna bli en underbar fin-Mei Tai.

Jag vill också väääääldig gärna åka till Indien och köpa tyg.
Användarens profilbild
Av AnKa
Grodfen skrev:Tack så mycket!
Har en sjal så jag ska dra lite i den innan jag åker. :-)

Att använda sari-tyg till meitai är en suverän ide! Vilket material skulle ni välja då, bomull? Finns ju många fina i siden, vet inte om det funkar? Har man det bara som en yttre panel funkar iofs vad som antar jag. Bara tvätten som kan bli knepig.
Som jag sa så funkar nästan alla tyger. Siden går bra, då får du en riktig lyx Mei Tai.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?