Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mammut
Jag har köpt overlock :app: och med den följde vit tråd. Nu vill jag köpa fler färger. Hur gör ni overlockare, har ni en massa färger, eller kör ni med en el ett par färger rakt av? Lite krångligt att trä om varje gång, och dyrt med många färger.

Sen undrar jag var ni köperOL tråd? Har kollat på Bibbis, verkar vara bra priser, och fler stl på rullar.
Användarens profilbild
Av tweed
Jag brukar köra antingen mörk eller ljus tråd, alltså antingen vit eller svart och jag kör på bibbis tråd på de stora konerna, sen är min maskin en kombinationmaskin som har täcksömmar också, så då har jag köpt av de mindre rullarna till det. Alla maskiner gillar inte bibbis tråd så det kan vara bra att köpa hem lite och testa med först.
Användarens profilbild
Av glis
Jag har full uppsättning svart, vit, jeansblå och röd tråd, blå och röd på smårullar. Sedan byter jag vänstra nåltråden så den är samma som tyget.
Användarens profilbild
Av Mammut
glis skrev:Jag har full uppsättning svart, vit, jeansblå och röd tråd, blå och röd på smårullar. Sedan byter jag vänstra nåltråden så den är samma som tyget.
Aha, så du byter bara den synliga tråden då?! Smart! :notes: Och små rullar, är det såna på pappersspole?

Kvarnvik: På vilket sätt passar inte Bibbis tråd för alla maskiner? Är det en tråd att satsa på öht?
Finns det något "'must have" hos Bbibi, när jag ändå är i beställartagen?
Användarens profilbild
Av glis
Mammut skrev:
glis skrev:Jag har full uppsättning svart, vit, jeansblå och röd tråd, blå och röd på smårullar. Sedan byter jag vänstra nåltråden så den är samma som tyget.
Aha, så du byter bara den synliga tråden då?! Smart! :notes: Och små rullar, är det såna på pappersspole?

Kvarnvik: På vilket sätt passar inte Bibbis tråd för alla maskiner? Är det en tråd att satsa på öht?
Finns det något "'must have" hos Bbibi, när jag ändå är i beställartagen?
Jag tror att det där med tråden framför allt gäller andra maskiner än OL, ingen av mina två har varit känslig i alla fall. Ja, det är sådana på pappspole.

Det bästa Bibbi har som jag köpt är en sådan där mätmoj med skjutbar visare, en variant av piffikus. Annars är det bra med symaskinsnålar, mer tråd, resår, ojoj, jag har nog köpt halva hennes butik känns det som.
Användarens profilbild
Av Kharmion
Om jag bara skall sy något enstaka mindre plagg i en udda färg brukar jag köpa en vanlig trådrulle och sedan spola över tråd på spolar (på den vanliga maskinen), och sedan använda dem i overlocken. Köper man två vanliga rullar (alltså, typ 200 m eller vad det brukar vara) och spolar till nåltrådarna klarar man sig ganska många meter, i alla fall 10, och syr man barnkläder syr man ju inte så långa sträckor.

(Fast Bibbis mindre koner kostar ju som en vanlig rulle i syaffären, så det är ju egentligen bara ekonomiskt om man hittar billig tråd någonstans. Men det är ju i alla fall lättare att matcha eftersom det finns många fler färger.)

Men trådfärger som går mycket av har jag koner till. Och min maskin har hittills fixat alla trådmärken, även billig kinesisk (?) 5kr-rullen-tråd.
Användarens profilbild
Av Mammut
Tack för alla svar! Nu när Bb har kommit är det bara att sätta igång att beställa! :D
Prymtång
tråd
laglappar
sömometer
:notes:
Av Marine78
Numera har jag bara overlockkoner i färgerna offwhite, grå, röd, orange & brun. Syr jag t ex i tyger med ljus botten använder jag ljus tråd till gripartrådarna (undertrådarna) och den färg som ligger närmast till nåltrådarna. I övrigt har jag massor med trådrullar i vanlig storlek (4-6 stycken av de färger som jag använder mkt) och samtliga trådrullar/overlockkoner är inhandlade hos Bibbi.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?