Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Jag har snart två vävda sjalar, båda 4,6m långa, vi bär än så länge omslutet kryss på mage, den enda knytning jag har testat, har även knytit upp stora dottern på höften på pappa men annars har jag inte testat något annat. Nu är jag lite sugen på att testa ryggbärande men ska jag då ha en kortare eller längre sjal? HAr fått för mig att det ska vara en kortare, men när använder man då de riktigt långa sjalarna?
Av mly
thowida skrev:
emmy_ackevik skrev:Jag har snart två vävda sjalar, båda 4,6m långa, vi bär än så länge omslutet kryss på mage, den enda knytning jag har testat, har även knytit upp stora dottern på höften på pappa men annars har jag inte testat något annat. Nu är jag lite sugen på att testa ryggbärande men ska jag då ha en kortare eller längre sjal? HAr fått för mig att det ska vara en kortare, men när använder man då de riktigt långa sjalarna?
de långa används på magen om man är tjock eller lång :lol: eller om du ska knyta vrikkesikker på ryggen.

Beroende på hur stor/lång du är och vilka knytningar du vill göra kan du ha allt mellan 3,6-5,2 m sjal för ryggknyt. Jag knyter olika varianter på omslutet och då är det 4,2 eller 4,6 m som är lagom
Menar du att jag har alla sjalar jag behöver då? Attans!
Användarens profilbild
Av mandisg
Jag tycker att min på 4,2 meter är perfekt för ryggsäck. Jag är av det mindre slaget men inte trådsmal och har en liten tvååring i sjalen.
Användarens profilbild
Av thanisa
emmy_ackevik skrev:Jag har snart två vävda sjalar, båda 4,6m långa, vi bär än så länge omslutet kryss på mage, den enda knytning jag har testat, har även knytit upp stora dottern på höften på pappa men annars har jag inte testat något annat. Nu är jag lite sugen på att testa ryggbärande men ska jag då ha en kortare eller längre sjal? HAr fått för mig att det ska vara en kortare, men när använder man då de riktigt långa sjalarna?
De riktigt långa sjalarna behövs när man ska knyta upp båda barnen i en sjal. :D När jag knöt upp min då 5,5 åring på ryggen och ettåring på magen så var 5,2 meter lite för kort. Med två mindre barn så hade det räckt med den längden. Sen när barnen blir större så behövs längre sjalar. Jag brukar faktiskt mest använda vår 5,2:a nu, då det är skönare att ha lite ändar än att det är jobbigare att knyta. När jag bar som mest så var barnen mindre och då var 4,6 meters sjalarna favoriterna. Jag bar i omslutet på ryggen och brukade ha knyta snett för då kunde jag få knuten på magen och sjalen två varv runt mig. En kortare sjal hade funkat men då det är jobbigare att knyta med så blev det att jag alltid tog 4,6orna. För en ryggsäck så kunde jag ha nöjt mig med en 4,2:a men det går så snabbt att knyta omslutet när man fått till det och avlastningen är bättre att det blev det vi körde på.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jag är inne på thanisas linje och föredrar sjalar på 4,5-4,7m både för mag- och ryggknyt (och tja, nu när jag råkar ha en 5,2:a också så knyter jag ryggknyt med den med ;) )

Har haft både 4,2 och 3,6 meter långa sjalar i omgångar men sålt dem vidare. För visst, de går att knyta med, men jag blir irriterad på att behöva vara så noga när jag knyter och den där sparade halvmetern-metern gör dem inte så mycket smidigare och mindre skrymmande att det väger upp.

Istället kompletterar jag gärna mina +4,5m sjalar med en kortsjal på sissådär 2,5-2,7 meter för det där riktigt snabba ryggbärandet. :tumup:

(en sjal som dessutom kan extraknäcka som halsduk/filt 8) )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?