Jag vet inte helt säkert om jag håller med om att det är säkrare att ha bebisen i sele eller sjal än att ha i vagn

. Om bussen krockar rejält eller välter kommer ju ens egen vikt att kastas mot barnet(oavsett hur man sitter tror jag

) . Är barnet fastspänt i vagnen(alternativt i liggdel med lock) som i sin tur är fastspänd ordentligt i bussen bör det kunna bli en mindre kraft mot barnets kropp(dock krävs ju att barnet inte kastas ur vagnen), Jag har funderat på det mycket, till och med såpass att jag funderat på att räkna på det lite. Ska kanske försöka göra det...
Midjebälte bör ju kunna påverka positivt också förstås...

...nu går hjärnan på högvarv...är ju många faktorer som påverkar, hur man landar, hur en vagn skulle landa, hur rejäl krock o sv

.
Jag har sålänge löst det genom att inte åka buss så mycket utan ta t-banan istället eftersom jag har den möjligheten.Bussarna här kör ju ibland som galningar!!
Mamma till W född i juli 2011. Numera bärs W i Tula Toddler och Rose&Rebellion preschool.
Har väldigt mycket att tänka på just nu. Om jag glömmer svara på/skicka PM, påminn mig gärna

.