Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Supermamman
Min symaskin har börjat krångla och skulle säkerligen må bra av att bli inlämnad på service snarast. Men vart gör man sånt? Hur hittar jag ett ställe som tar emot just min maskin och kan fixa till den? Är det värt att laga eller ska jag satsa på en ny maskin? Vad kostar en maskinservice? Den har tjänat mig i många år, och dessförinnan använts som syslöjds-symaskin på en högstadieskola. Så den har sytt en hel del sömmar och jag har aldrig servat den förut. Nu har den börjat gnissla och hacka och övertråden går av hela tiden. Det är en vanlig enkel Bernina 1020.

Jag bor i Uppsala. Vet någon vart jag kan vända mig? Jag har inte bil så det är ju bra om jag slipper släpa den allt för långt från centrum.
Av Enid
Jag har åkt till Stockholms sycenter för att göra service men det har varit på Singer och Pfaff.

Symaskinsaffären på Sivia torg kan Bernina, Husqvarna och Huskylock om jag minns rätt. De är trevliga och har rimliga priser på service av de märken de själva säljer :tumup: .

Varning! Det finns en symaskinsaffär på Dragarbrunnsgatan och de har varit fruktansvärt otrevliga varje gång jag varit in där :( .
Användarens profilbild
Av Scilla
Enid skrev:Jag har åkt till Stockholms sycenter för att göra service men det har varit på Singer och Pfaff.

Symaskinsaffären på Sivia torg kan Bernina, Husqvarna och Huskylock om jag minns rätt. De är trevliga och har rimliga priser på service av de märken de själva säljer :tumup: .

Varning! Det finns en symaskinsaffär på Dragarbrunnsgatan och de har varit fruktansvärt otrevliga varje gång jag varit in där :( .
Damn. Just på den affären fick jag ett telefonnummer senast för service på Pfaff, men jag kanske inte ska vända mig dit då :? (Jag har väl inte heller tyckt de varit jättetrevliga men jag har bara varit in och köpt tomma spolar ett par gånger så jag har inte riktigt något underlag...)

Vad är rimlig pris för en vanlig service då? Så man vet. Min maskin är sex år gammal och aldrig servad så det är väl kanske dags.
Användarens profilbild
Av Stark
Enid skrev:Symaskinsaffären på Sivia torg kan Bernina, Husqvarna och Huskylock om jag minns rätt. De är trevliga och har rimliga priser på service av de märken de själva säljer :tumup:
De tog hand om min IKEA Husqvarna när den krånglade. Och sen hände samma sak igen och då fixade de den gratis (de behövde bara öppna maskinen och sätta tillbaka en viss del pårätt plats).
Av Enid
Scilla skrev:
Enid skrev:Jag har åkt till Stockholms sycenter för att göra service men det har varit på Singer och Pfaff.

Damn. Just på den affären fick jag ett telefonnummer senast för service på Pfaff, men jag kanske inte ska vända mig dit då :? (Jag har väl inte heller tyckt de varit jättetrevliga men jag har bara varit in och köpt tomma spolar ett par gånger så jag har inte riktigt något underlag...)

Vad är rimlig pris för en vanlig service då? Så man vet. Min maskin är sex år gammal och aldrig servad så det är väl kanske dags.
På Sycenter i Stockholm har jag betalat 750 kr för helservice inkl lagning och knivbyte (knivslipning och reservdeler fick jag betala separat) och då gäller garantin i 1 år så dyker det upp något inom det året lagar dom det gratis :tumup: . Det är som att få hem en helt ny maskin :D :app: .

Jag vet inte vad Singer-affären på Dragarbrunn tar för service men på reservdelar har de tagit ungefär dubbelt så mycket som Sycenter i Stockholm :siishah: . Bara på en OL-kniv blir det billigare inkl resan till Stockholm.
Användarens profilbild
Av Scilla
Enid skrev:
Scilla skrev:

På Sycenter i Stockholm har jag betalat 750 kr för helservice inkl lagning och knivbyte (knivslipning och reservdeler fick jag betala separat) och då gäller garantin i 1 år så dyker det upp något inom det året lagar dom det gratis :tumup: . Det är som att få hem en helt ny maskin :D :app: .

Jag vet inte vad Singer-affären på Dragarbrunn tar för service men på reservdelar har de tagit ungefär dubbelt så mycket som Sycenter i Stockholm :siishah: . Bara på en OL-kniv blir det billigare inkl resan till Stockholm.
Tack! Vi kanske ta ta en tripp till Stockholm jag och Pfaffen då :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?