Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Systeryster
Har en fundering, kan man själv sova med ett sovande barn i sjal? Har inte vågat det då jag är orolig eftersom barnet i princip ligger på mage om jag sitter bakåtlutad. Har en son på 5 veckor som är snörvlig och har svårt att sova på rygg. Babysitter och babyskydd vill han inte sova i tyvärr.
Användarens profilbild
Av Helene
Hmm... om jag satt i en ordentlig fåtölj, bakåtlutad med fotstöd... jo det hade jag nog gjort om barnet sov bra så. Man kan ju liksom inte vända sig så mycket i en fåtölj och det finns ju ingen risk att barnet ramlar ner eller kläms. Lite extra kuddar som stöd runt mig och inte så hemskt bakåtlutad.
Användarens profilbild
Av nettelbarn
Vi var på neonatal en vecka när vår normaltidigt födda, men dåligt ätande bebis var en vecka. Bebisarna hade av princip ingen egen säng så man sov med barnet sovandes på mage, på sin egen mage, i en trikåtub. Trikåtuben trädde man på sig och lade ner barnet i. Då slapp man knölar och onödigt tyg i sjalen som främst används för att man ska hålla bebisen på plats när man står upp. Men man kunde förstås ha sjalen och sova så också om man föredrog det.

Hemma har jag lagt mig och sovit med barnet på samma sätt ibland, men med sjal då, för att det varit det jag haft på mig.
Av Systeryster
Tack för era svar! Jag försökte sova med bebis i sjalen men jag kunde tyvärr inte somna själv. Fast bebis sov bra hela natten med amning var 3:e timme så det var bra ändå! Satt i en fåtölj och kunde slappna av bra.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?