Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cisco
När det gäller tyg är jag en samlare. Jag sparar ALLT i tygväg. Jag har 4 (!) stora, överfulla plastlådor med gamla kläder/gardiner/påslakan/dukar/stuvbitar i alla möjliga former och storlekar. Det är liksom för mycket för att jag ens ska kunna ta itu med något alls av det. Men jag behöver minska på det, för utrymmet behövs till annat och det känns fel att det bara ligger på hög.

HJÄLP!

Alla kreativa/galna/roliga/tråkiga/små/stora/lätta/svåra ideer mottages med varm cyberhand!

Kanske är det fler som behöver lite inspiration för att göra något åt tyghögarna? jag hoppas verkligen inte jag är ensam om att samla.... :oops:

Just det, lapptäcke har jag redan kommit på:)
Användarens profilbild
Av Stark
Summer skrev:Bara fyra :siishah: jaja... :lol:
:iagree: :lol:
Av mly
Tassar lite.
Jag har sytt lapptäckspåslakan till barnen, orkar inte sy stora till våran säng, men det går ju det med.
Annars fungerar det ju med små skaer, pennfack, tygkassar, barnkläder, får fundera lite till.
Är det bara vävda tyger du har?
Användarens profilbild
Av Cisco
Haha, var det lite tyckte ni? :lol:

@emmy_ackevik: Ja, det är nog mest vävda tyger, men en del jeansbitar, lite jersey från vissa tröjor, lite slinkigt från någon blus.. En salig blandning alltså..
Av Smultronbarn
Tygväskor och kuddfodral kanske? :tumup: Går ju att göra i lappteknik om man vill också.
Användarens profilbild
Av Ida
Tass. Har rensat lite i garderoben idag, en hel hög med makens t-shirts, som fått något litet hål eller har en sladdrig halslinning. Massor av tyg ju! Slitna trosor, kalsonger och strumpor får bli skoputstrasor. Hoppas på ännu fler bra tips!
Av Linaao
Klipp i trasor och virka mattor, förvaringskorgar eller grytlappar. Ge bort det du inte gillar till välgörenhet. Fråga om förskolan/fritis vill ha.
Av Smultronbarn
glis skrev:Man kan lägga allt i soppåsar och lägga undan lite längre in i förådet :oops:
Och sen så hamnar det längst in efter flytten så att man typ aldrig kommer åt de där härliga yllestuvarna utan att först kånka ut makens alla saker... :roll: 8) :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Fjärilen
Smultronbarn skrev:
glis skrev:Man kan lägga allt i soppåsar och lägga undan lite längre in i förådet :oops:
Och sen så hamnar det längst in efter flytten så att man typ aldrig kommer åt de där härliga yllestuvarna utan att först kånka ut makens alla saker... :roll: 8) :Hahaa:
Eller så knör man in allt i ett skåp som knappt går att stänga och tänker att man måste se pyjamasbyxor av de lilla man har av mjuka tyger för att dottern är i desperat behov av det och det inte går att motivera att köpa nya färdig sydda när man har en sån massa tyg :roll:

Hur lyckas man förresten få tummen ur och laga alla trasiga kläder som man faktiskt tycker om innan de blivit för små?
Av Smultronbarn
Fjärilen skrev:
Smultronbarn skrev:
Eller så knör man in allt i ett skåp som knappt går att stänga och tänker att man måste se pyjamasbyxor av de lilla man har av mjuka tyger för att dottern är i desperat behov av det och det inte går att motivera att köpa nya färdig sydda när man har en sån massa tyg :roll:

Hur lyckas man förresten få tummen ur och laga alla trasiga kläder som man faktiskt tycker om innan de blivit för små?
Ja det där är en gåta... :lol: Och hur ska man få ork/tid/tummen ur att påbörja en del projekt man börjat med? Har fortfarande ett par plyschbyxor jag sydde till Lilleman som "bara" skulle fixas tilll i mudden uppe och sedan har de blivit liggande i "skämslådan". Märkligt... :hmm: (Oh nej, inte skulle väl jag blivit inspirerad av "sy enkla byxor"-tråden... :roll: Nu får det väl bli mys-shorts av dem istället. :wink: )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?