Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ädl
Jag tänker sy en ny mei tai och skulle behöva lite inspiration. Jag tänkte utgå från mönstret som ligger här under "Gör det själv" men är inte helt nöjd med den. (Jag har 2 såna av detta mönstret). Jag skulle vilja ha så jag kan få lite huvudstöd på nåt sätt. Tips och bilder mottages tacksam i tråden.

Och hur ska jag placera lilltjejen, 3 månder så det inte skaver på hennes ben? Jag vill helst inte behövasy den för smal nertill eftersom jag vill kunna ha den ett tag och hon växer ju snabbt.
Av ädl
Pilotta skrev:Du kan kolla min ej uppdaterade blogg om du vill. Jag bar lillen i MT från att han var jätteliten men hade benen innanför då.
Den vita var ju helt underbar! Vad har du för fäste till huvudstödet, var fäster du det?
Användarens profilbild
Av Melinna
Jag anser att en mei tai är det perfekta bärverktyget. Enkel som en sele men bekväm som en sjal!

Jag har sytt två mei tai-er, den första i ett tyg jag råkade ha hemma (Ikea lenda) och som hon växte ur när tyget gav efter för mycket för hennes tyngd, kanske vid runt året. Den andra sydde jag axelbanden av en sjal, så bekvämt! Samt ett vadderat midjebälte med spänne. Men då var dottern 1,5 år och vägde 12+ kilo.

De är sydda efter samma mönster, den nyaste lite längre i ryggen bara. Huvudstödet funkar, men det skulle säkert gått att göra bättre. Ofta har det funkat bra även utan huvudstöd eftersom den gått högt upp på ryggen.

Bild

Bild
Av ädl
Melinna skrev:Jag anser att en mei tai är det perfekta bärverktyget. Enkel som en sele men bekväm som en sjal!

Jag har sytt två mei tai-er, den första i ett tyg jag råkade ha hemma (Ikea lenda) och som hon växte ur när tyget gav efter för mycket för hennes tyngd, kanske vid runt året. Den andra sydde jag axelbanden av en sjal, så bekvämt! Samt ett vadderat midjebälte med spänne. Men då var dottern 1,5 år och vägde 12+ kilo.

De är sydda efter samma mönster, den nyaste lite längre i ryggen bara. Huvudstödet funkar, men det skulle säkert gått att göra bättre. Ofta har det funkat bra även utan huvudstöd eftersom den gått högt upp på ryggen.

]
Fina! Var fäster du huvudstödet?
Användarens profilbild
Av Melinna
ädl skrev:Fina! Var fäster du huvudstödet?
Jag har sytt fast det. Själva sittdelen består av två delar, och huvudstödet nålade jag fast mellan dem med avigsidan ut, inuti, så att den blev fastsydd samtidigt som jag sydde ihop delarna. Jag lämnade ned nedre sömmen osydd så att jag kunde vränga den rätt. Sedan stack jag in den i midjebältet.

Edit: äsch du menar nog hur jag fäster upp huvudstödet? Jag sydde fast "öglor" på axelbanden där jag knöt fast huvudstödet i. Någon slags tryckknappar tror jag skulle funka utmärkt annars.
Användarens profilbild
Av Pilotta
ädl skrev:
Pilotta skrev:Du kan kolla min ej uppdaterade blogg om du vill. Jag bar lillen i MT från att han var jätteliten men hade benen innanför då.
Den vita var ju helt underbar! Vad har du för fäste till huvudstödet, var fäster du det?
Tack :D
Remmarna är så långa att jag kan fästa dem runt midjebältet.
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Jag har hittills sytt tre MT och drömmer om tid för att sy ännu fler...

Den första är en hybrid med spänne i midjan som är ovadderad och har utbredbara axelband samt hängande huva. Sydd för att bära vår då sexmånader gamla son.
Bild

De två senaste är presenter till kollegor och är tänkta att användas från nyfödd. Dessa är klassiska MT i modellen med vadderade axelband av något bredare modell och är vadderade i panelen för att ha mer stadga. Den senare modellen har högre huvudstöd vilket jag tror blev bättre än den första.

Bild
Provbar med vår son nästan två.

Bild
Provbar med en docka...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?