Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Frostälva
Hejsan, hoppas denna ligger i rätt forumdel..

Det jag undrar över är om någon kan rekommendera en bra sjal (första barnet) till en bebis som kommer födas i slutet på maj.
Användarens profilbild
Av Bebile74
Grattis till bebisen och välkommen hit.
Jag väntar också en bebis till slutet av maj :wink: och är också nyfiken svar på din fråga.
Kanske nån bambo sjal eller en WBS :hmm:
Användarens profilbild
Av God_cares
Linnéa föddes i slutet av maj i år ;) Jag är väldigt varm av mig så jag satsade, på en Mei Tai och en gås! Gåsen har jag använt mest men annars är det många som börjar med trikåsjal ju och då har jag förstått att Mam Eco är sval tex!
Av Frostälva
Tack för svaren :)

God_cares: Mei Tai vet jag vad det är, men vad är en gås? :) Mam Eco får jag ta och titta närmare på. Tack igen!
Användarens profilbild
Av God_cares
Frostälva skrev:Tack för svaren :)

God_cares: Mei Tai vet jag vad det är, men vad är en gås? :) Mam Eco får jag ta och titta närmare på. Tack igen!
En gås är smeknamnet på Calin Bleu Gauze :) Det är en vävd långsjal som är tunn/sval och avlastar bra! Jag tycker att den är lätt att knyta också, hade aldrig någon trikåsjal i början utan gick direkt på vävd sjal. Nu har jag köpt en Wrapsody bali breeze också och den är också tunn och sval och avlastar nog till och med lite bättre än gåsen.
Av Franneke
Hej och välkommen på Sjalbarn! :hello:

Vilken sjal du ska välja beror på om du vill ha en trikåsjal först eller en vävd. Min sambo använde trikå länge, jag tyckte bäst om vävd från början, så det är väldigt olika och svårt att veta om du väntar ditt första barn. (Du kan dock fundera så här: Vilken funktion vill du ha? Vill du kunna ha sjalen färdigknuten på dig och bara lyfta in och ur barnet - välj en trikåsjal. Är du ganska säker på att du vill sjala mycket och längre och är inte rädd för att knyta in barnet varje gång igen, då kan du ta en vävd. Mitt tips är att testa båda, om du köper begagnad behöver det inte bli dyrt heller.)

Eftersom du väntar en sommarbebis är det bra med en sval sjal, trikåsjalar finns olika i bambu som är sval och de tunnare och smalare varianterna är också bra. En WBB (Wrapsodys trikåsjal) är både mycket bred och ganska så tättvävd, så den blir nog inte så bra.
En tunn vävd finns det också många varianter. Många här på SB tycker om gåsarna (kommer från Gauze, ett tunt vävt tyg lite som lakansväv), men jag tycker om sjalar som är vävda på andra sätt, eftersom det avlastar bättre. Det finns många väldigt tunna Didymos Indio i bomull, och deras double-face sjalar samt en hel del mönstervävda är tunna. Även andra märken har tunna sjalar. Klassiska randiga korskypertvävda sjalar tenderar till att vara tjockare, men även här finns tunna.

Sen kommer det alltid bli varmt när man bär barn på sommaren, eftersom ni båda alstrar kroppsvärma och svettas, men så är det. Det underlättar att ha lite tunt tyg mellan er där det är mycket hudkontakt, jag brukade t ex ha en liten näsduk eller liknande mellan mig och dotterna ansikte för att vi inte skulle klibba ihop så mycket när hon sov och lutade sig mot mig...

(Åh vilken text, har haft lite SB-abstinens... :oops: Hoppas råden hjälper och fråga gärna om du undrar mer.)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?