[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 8608974
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Inköp av symaskins fråga - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Nu är jag kanske inte den mest kompetenta att svara, jag syr en del men har hittills aldrig köpt någon ny maskin. Först hade jag en väldigt gammal begagnad och nu har vi en med ca 20år på nacken från barnets gammelmormor. Men min tanke är att för ungefär samma pris eller något dyrare kan du hitta en fin begagnad hos en symaskinsförsäljare. Då har den många år på nacken, men är renoverad och gjord i stabilt material. ( Ofta mycket metall och därmed betydligt tyngre, men du har många gånger en maskin som är en riktig slitvarg som orkar det mesta... En maskin som går och laga sedan om den går sönder. Vissa riktigt gamla modeller har kanske inte knapphål, men det kan man klara sig utan.)
Användarens profilbild
Av SCSI
Husqvarna 2000 - bästa begagnade maskinen man kan köpa sig. :tumup: Särskilt älrde modeller, innan de började göra en del kugghjul i plast...

Ingen erfarenhet av den där rusta-maskinen, men rent generellt tycker jag att det är rätt mycket så att man får vad man betalar för när det gäller symaskiner. De billigaste är plastiga, dåliga på att mata tyget och ojämna i trådspänningen - vilket inte befrämjar sylusten direkt.
Användarens profilbild
Av glis
Även om man bara tänker lägga upp byxor tror jag att man skall undvika rusta, Ikea, Yamata o dyl och hellre köpa begagnat. Man blir ju tokig om det inte funkar, nästan värre när själva sömnaden är ovan också.
Av Madde O
Vilka märken är bra då? Och hur gamla maskiner är ok att köpa? Och vart hittar men symaskinsförsäljare som har begagnat?
Användarens profilbild
Av tweed
Jag säger också att man bör undvika no-namemaskiner. Jag såg att det såldes en Singermaskin för en tusenlapp någonstans nu i veckan, men kommer inte ihåg var det var, bra hjälp va :roll:
Kolla tex symaskinswebbshoppen, de har alla prisklasser.
Användarens profilbild
Av glis
Madde O skrev:Vilka märken är bra då? Och hur gamla maskiner är ok att köpa? Och vart hittar men symaskinsförsäljare som har begagnat?
Det allra bästa är nog att gå till "gubben på stan", i Jönköping är det en kvinna i min ålder :wink: och köpa en Husqvarna, Bernina, Pfaff eller möjligen Singer. Janome är också bra. Men Kvarnviks råd är bra det med.
Användarens profilbild
Av tweed
Sjalette skrev:Hmm, det känns som att det mest är att man ska köpa märkes/dyrare maskiner inte så många argument som jag hoppades på! Vad är det som är dåligt med billigare? Finns det några erfarenheter kring maskiner som kostar under/runt tusenlappen? Är nyfiken på vilken del av kvaliteten som sviktar. Att delar kan gå sönder och likande kanske kan bortses ifrån eftersom man på billiga liksom dyra har garanti. Förresten, hur fungerar garantifrågor när man köper begagnat från "symaskinsgubbar och gummor"? :hmm:
Jag har hört väldigt många svära över sina billiga maskiner, yamata och liknande.
Anledningen till att jag tipsade om symaskinswebshoppen var att du där kan se hela prisspannet på maskiner och se att det finns billiga maskiner från de kända märkena också. Singer finns från 1300:- och Husqvarna från 1800:-.

Sen är det alltid bra att gå till "gubben på stan" och kolla lite :D
Användarens profilbild
Av glis
En kompis köpte en maskin på IKEA och efter kort tid lade hon ute en "annons" på FB med innebörden att det enda på hela symaskinen som funkade var spolarna men ville någon ha dem fick de ta med maskinen också för hon ville inte se den mer. Det jag har hört är mest att de är opålitliga, funkar ibland, ibland inte. Själv har jag sluppit, mina älskade föräldrar gav mig en mycket bra Husqvarna när jag flyttade hemmifrån.
Användarens profilbild
Av tweed
Sjalette skrev:
kvarnvik skrev:
Sjalette skrev:Hmm, det känns som att det mest är att man ska köpa märkes/dyrare maskiner inte så många argument som jag hoppades på! Vad är det som är dåligt med billigare? Finns det några erfarenheter kring maskiner som kostar under/runt tusenlappen? Är nyfiken på vilken del av kvaliteten som sviktar. Att delar kan gå sönder och likande kanske kan bortses ifrån eftersom man på billiga liksom dyra har garanti. Förresten, hur fungerar garantifrågor när man köper begagnat från "symaskinsgubbar och gummor"? :hmm:
Jag har hört väldigt många svära över sina billiga maskiner, yamata och liknande.
Anledningen till att jag tipsade om symaskinswebshoppen var att du där kan se hela prisspannet på maskiner och se att det finns billiga maskiner från de kända märkena också. Singer finns från 1300:- och Husqvarna från 1800:-.

Sen är det alltid bra att gå till "gubben på stan" och kolla lite :D
Så du skulle säga att en tusen kronors Singer är bättre än tusen kronors fasett? Vad är det som skiljer dem åt? :hmm: Trodde alla i den prisklassen var ungefär likadana och att man var tvungen att gå upp tre fyra prisklasser för att få en bra en som (nästan) aldrig krånglar :siishah:
Skillnaden på ett känt märke och ett noname är ju att de kända märkena gör alla de där avacerade maskinerna och har jättelång erfarenhet av maskinbyggande. Allt detta kunnande har de ju med sig när de bygger de billiga maskinerna också, även om de inte använder den mest avancerade eller senaste tekniken i de billigare. Dessutom har de ju sitt namn att tänka på och kan inte släppa ut vad för skit som helst på marknaden. Så ja, jag skulle säga att den är bättre. Dessutom kan man alltid få service på de maskinerna, det är jag osäker på om man får på nonamemaskinerna, det är nog lite som att köpa kran på Ikea, går en del sönder, får man köpa helt ny kran.
Användarens profilbild
Av tweed
Sen skulle jag kanske inte gå på den billigaste ändå, för att ha lite att "växa i" ifall du råkar få ett syintresse på kuppen :lol: (Vilket är större chans/risk om du har en maskin som inte bråkar med dig)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?