Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av gavagai
Vi ska åka på en dagskryssning med vår 3,5-åring, och vill då helst inte behöva släpa med vagnen, men vi vet av erfarenhet att hon brukar behöva sova en stund mitt på dagen när hon är ute på sådana äventyr. Frågan är hur (och med vad) det då är bäst att bära henne. Det går väl att bära i vad som helst, men det ser lite jobbigt ut att sitta och sova liksom. Samtidigt är det väl svårt att bära en 3,5-åring (drygt 13 kg, så ganska liten för sin ålder) i liggande ställning? Det enda vi äger att bära i just nu är en Manduca bärsele. Tacksam för alla råd!
gavagai skrev:Vi ska åka på en dagskryssning med vår 3,5-åring, och vill då helst inte behöva släpa med vagnen, men vi vet av erfarenhet att hon brukar behöva sova en stund mitt på dagen när hon är ute på sådana äventyr. Frågan är hur (och med vad) det då är bäst att bära henne. Det går väl att bära i vad som helst, men det ser lite jobbigt ut att sitta och sova liksom. Samtidigt är det väl svårt att bära en 3,5-åring (drygt 13 kg, så ganska liten för sin ålder) i liggande ställning? Det enda vi äger att bära i just nu är en Manduca bärsele. Tacksam för alla råd!
Funkar inte det på ryggen? När sonen, dock bara två, somnar på ryggen lutar han sig mot min rygg/nacke.
Användarens profilbild
Av vimla
Här sover en treåring (som inte heller är så stor/tung) skönt på ryggen i vår Beco :tumup:

http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 4&t=190890

och det funkar säkert med en Manduca också. Du kanske kan få lite hjälp med att knyta en sjal eller något runt barnets huvud och runt dig, om du ör orolig för att huvudet ska hänga bakåt. Men det kommer säkert att funka jättebra att somna på ryggen om du strosar omkring på en brummande färja, bara det ljudet är i alla fall jättesövande på mig :D
Tack för era svar! Jo, det funkar säkert med Manducan. Den har ju faktiskt något slags huvudstöd, som man kan dra ut och knäppa fast på axelremmarna också. Tar ändå gärna emot om någon har fler synpunkter på vad som funkar bäst för er när era lite större barn ska sova.
Användarens profilbild
Av HPe
Jag har ju bara en ettåring, men han väger ca 13 kg så det är ungefär samma tyngd...
Vi bär i Manducan mest och skrutt sover kanon. Vi har haft den på mässor och så eftersom han tycker det blir för stökigt att sova i vagnen/svårt att komma till ro när så mycket händer men i selen kan han inte stå emot. :loving:
Jag har förlängt banden till huvudstödet, fick inte riktigt "runt" det (runt huvudet på skrutt) själv annars.
Nu kan jag själv dra upp det när han somnat. Håller huvudet bra tycker jag. Det kan ligga lite åt sidan, men guppar liksom inte.
Du ser de röd/vit/blå snörena som hänger. De drar jag upp huvudstödet i & krokar i där man ska fästa huvudstödet. Själv de pl sthållarna har jag också flyttat fram/ner på axelbanden så att jag lättare når att kroka i/ur dem själv.
Bild

Här har skrutt somnat. Du ser att huvudet inte hänger åt något håll utan hålls mot ryggen.
Bild

Får vara lite lugn med att kroka fast huvudstödet, gör jag det för tidigt så vaknar han och blir arg. :loving:

Lycka till, oavsett vad ni hittar/hur ni gör!
Jag skulle ta en vävd sjal på ryggen. Maximal avlastning, och skönt för båda.

Annars är väl Manducan given?

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?