Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av FrokenG
Min toddler har kommit och den är över förväntan skön. Har haft en Patapum innan (två egentligen, babymodellen) och trivs med modellen och med toddlen kommer även den lilla mycket närmre och tajtare.

Men det där extra spännet som liksom sitter på "fel" sida om benen längst ner, hur tusan får jag till det smidigt när jag ska bära på rygg?? Jag brukar ta på selen runt höften, svinga upp barnet och sen ta på resten. Nu får jag putta från höften för att få spännen och ben rätt. Är det en vanesak eller har jag missat ngt sätt?
Av FrokenG
KATARINA skrev:Så är nog lättast att göra med Patapum Toddler.
Fasade för det svaret :lol: Jag som precis blivit svingmästare och nattar lillan på ryggen när det krisar. Ja ja, den va extremt skön att bära i så det kan man nog leva med.
Av FrokenG
Ville bara uppdatera om någon hittar tråden att jag kommit på ett knep som funkar! Man drar ut alla band så mycket man kan, knäpper runt midjan, svingar barn och sen är det ganska enkelt att få banden rätt. Spänn åt och så drar jag lite i Huvudstödet för att få upp ryggen helt på selen :tumup:
Av FrokenG
thowida skrev:Tyvärr tycker jag det är nackdelen med toddlern, annars är det en riktigt skön sele
Visst är den! Känns smidig på något sätt, Boban känns lite stelare. Men jag tror jag ska bli god vän med denna trots de där extra remmarna :wink:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jag tycker Patapum Toddler är suveränt skön och bar ffa mellangrabben mkt i den. Vande mig snabbt vid extraremmarna. Tror det är en vanesak helt enkelt :wink:
Användarens profilbild
Av mymlan
Jag gjorde så att jag satte på midjeremmen på selen, som den ska sitta när man bär på rygg, gick ner på huk, med ett knä i marken, T ställde sig bakom och klev i med benen där de ska vara (i öglorna som blir av remmarna. Sträckte bak mina armar och lyfte upp selen runt hans rumpa och lyfte upp honom och trädde på axelremmarna. Lätt som en plätt. :D

När jag tar av honom lutar jag lite fram, tar av axelremmarna medan jag håller under hans rumpa, sen knäpper jag upp selen runt midjan och han åker kana nerför min rygg med selen på sig så den glider också ner. Sov han på ryggen så fick jag ju knäppa upp benremmarna först och kasa över honom på ena höften och lyfta ner honom framåt, men var han vaken så var detta enklast och dessutom var det roligt att åka kana ner. :tumup:

Går det att förstå hur jag gör? :lol:
Av FrokenG
mymlan skrev:Jag gjorde så att jag satte på midjeremmen på selen, som den ska sitta när man bär på rygg, gick ner på huk, med ett knä i marken, T ställde sig bakom och klev i med benen där de ska vara (i öglorna som blir av remmarna. Sträckte bak mina armar och lyfte upp selen runt hans rumpa och lyfte upp honom och trädde på axelremmarna. Lätt som en plätt. :D

När jag tar av honom lutar jag lite fram, tar av axelremmarna medan jag håller under hans rumpa, sen knäpper jag upp selen runt midjan och han åker kana nerför min rygg med selen på sig så den glider också ner. Sov han på ryggen så fick jag ju knäppa upp benremmarna först och kasa över honom på ena höften och lyfta ner honom framåt, men var han vaken så var detta enklast och dessutom var det roligt att åka kana ner. :tumup:

Jag förstår precis :tumup: Ska testa när Lillan kan stå eller sonen frivilligt vill hoppa upp :lol:
Användarens profilbild
Av mymlan
FrokenG skrev:
mymlan skrev:Jag gjorde så att jag satte på midjeremmen på selen, som den ska sitta när man bär på rygg, gick ner på huk, med ett knä i marken, T ställde sig bakom och klev i med benen där de ska vara (i öglorna som blir av remmarna. Sträckte bak mina armar och lyfte upp selen runt hans rumpa och lyfte upp honom och trädde på axelremmarna. Lätt som en plätt. :D

Jag förstår precis :tumup: Ska testa när Lillan kan stå eller sonen frivilligt vill hoppa upp :lol:
Ja det bygger ju på att de vill upp själv. :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?