Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

mari_tres skrev:Nops. Jag skulle inte ha gjort det. Hur bra du än cyklar så finns det alltid andra trafikanter att med i beräkningen och ett barn på ryggen är helt oskyddat.
instämmer!
För mig känns det inte okej. Jag vet att flera här har gjort det, väldigt snyggt har det sett ut men jag vågade absolut inte. Tänk om man skulle ramla och barnet krossas under en? Eller råka ut för någon annan olycka? Jag tror det är säkrare i barnstol än i sjal på ryggen.
Nej, det skulle jag aldrig göra. Ryser vid tanken på vad som kan hända vid en krock eller om jag skulle få en hoppande kedja eller liknande. I en stol på sadeln med hjälm på huvudet är barnet åtminstone lite skyddat.
Jag har många gånger gått och skissat på en bärsköld att använda när man cyklar för att kunna ha barnet på ryggen, så att om man trillar så sitter barnet skyddat från både min egen tyngd och från den hårda marken, men längre än skisser i huvudet har jag inte kommit precis 8)
Trulsamin skrev:Jag har många gånger gått och skissat på en bärsköld att använda när man cyklar för att kunna ha barnet på ryggen, så att om man trillar så sitter barnet skyddat från både min egen tyngd och från den hårda marken, men längre än skisser i huvudet har jag inte kommit precis 8)
Jag har också funderat på en sådan ;) som en barnstol man fäster på ryggen liksom :D
Jag har ju funderat på det men nej... Eller ja alltså det beror ju på hur man gör och vart. I vanligt tempo till högt så nejdet verkar väldigt vådligt (olagligt är det väl med? man måste väl ha anordning och hjälm?) men i väldigt låg hastighet/rullandes.. tja...
Och jo ett skydd vore bra, jag vill ju inte ha jättemså i en sadel heller...
Men tusan vad praktiskt det skulle vara du! Typ femtio gånger mer mobil än vanligt!
Sambon ger mig blickar som kunde dräpa bara jag ens nämner detta faktum, trots att han numera vet att jag aldrig skulle.
Nej, jag skulle inte våga riskera nåt. Men innan Jag hade tänkt på konsekvenserna har jag faktiskt hunnit med en runda med palten på magen...
När Lill-palten var liten fick jag helt enkelt låta bli att cykla.
När Räser-bebis var liten hade vi skaffat en cykelvagn, så hon fick sitta där i i bilens babyskydd :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?