- sön sep 04, 2011 16:37
När min pojk gick dagis sydde en kompis trianglar som hon vadderade med något (tunn vadd?) och hade en kanal längst ner, så man kunde trä dem på en hårskena. Sen hade jag ett stycke fuskpäls som jag sudde ihop till en svans som jag nålade med säkerhetsnål på ett bälte. Så målade jag en nos med sådana ansiktskritor.
Men nu när han är större räcker det ofta med teaterkritorna, dom har så bra fantasi så blå t-shirt och ett spindelnät målat på kinden = spindelmannen.
Sen gjorde jag en tabard en gång av en panelgardinlängd. Klipte av den, klippte hål för huvudet. Kllippte ut i reflex-klistra på ett par vingar som "familjevapen" och klistrade det på bröst-sidan av tabarden. Plus vanligt bälte.
Sen har han en yllemantel. Den använder han ofta när han leker. Är från en medeltidsmarknad, men man kan enkelt sy själv.
M född -04, som liten åkte han i en Ergo sele eller en Storchenwiege Leo Rouge långsjal. Nu börjar han bli stor och cyklar själv till skolan. V född -16 som myser i en liiiiila trikåsjal.