Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av chrissiya
Som rubriken lyder så var det så många som tittade, t.o.m stirrade på mig när jag hade min lilla flicka i sjalen. Bor i en rätt liten stad, men dagen till ära åkte jag till en lite större stad. Där var det mycket folk ute, är visst någon form av tivoli i stan. Tänkte att jag orkar inte köra runt med vagnen när jag bara skulle göra ett ärende.

En del log, andra kollade på en som man var dum i huvudet som bar henne framtill och inte hade henne i vagn. Hon är lite mer än 3 veckor, så hon är rätt liten ännu :)

Jag har några frågor som jag hoppas att jag kan få hjälp med, är helt grön i "sjal världen" nämligen!

+ När jag gick så gungade hennes huvud typ fram och tillbaka i sidled. Är det ok, så det inte skadar henne? Har jag gjort fel i utförande av knytning? har följt instruktioner om grodposition via youtube klippet som finns på sidan...
+ Hur länge räknar man egentligen barn som "spädbarn"? Tänker hur länge man kan ha henne i "vaggposition" i sjalen?
+ Blev väldigt varm av att bära henne, blir inte hon också rätt varm då? Man kanske inte ska ha kläder på henne när man bär henne för värmen?
+ Hon kasade lite ner efter en stund, inte mycket men en pyttebit... Varför?

Hoppas ni kan hjälpa mig!
Av herilane
Det kan gunga en del när bebisen är liten, och även för större bebisar/barn som sover. När jag går med lite mer fart så det gungar mer om oss så brukar jag stödja huvudet med ena handen. Det känns tryggast och mysigast så, och bekvämast för mig själv.

Vaggposition har mina barn aldrig gillat så det kan jag inte säga något om. Men - så länge det är bekvämt för dig, och så länge bebisen inte protesterar, så går det väl bra... Det blir ju ett naturligt slut för detta sen när bebisen kan hålla huvudet upprätt, då brukar de vilja se omkring och vara mer upprätta.

Blir du varm så blir hon också det. Så här på sommaren kan man med fördel ha bebisen i bara blöjan innanför sjalen, och välja en tunn sjal. Även på hösten/våren räcker det ofta med bara innekläderna på bebisen, förutom huvudet och fötterna som sticker ut utanför sjalen.

Kasa ner är naturligt. Barnet rör sig, sjalen anpassar sig. Bara om båda var helt stela och fastklistrade i varandra skulle de kunna ligga kvar i exakt samma ställning hela tiden.
Användarens profilbild
Av chrissiya
Nu har man börjat vänja sig vid att en del vänder på huvudet.

Som kära svärmor sa: "sträck på dig lite extra, för du ger ditt barn närheten som många barn kanske skulle behöva"

Följer hennes råd gladeligen ;)
Av Alina75
Enid skrev:Jag är en sån som tittar :oops: . Inte illa menat utan längtande och drömmande :loving: :heart: .
:iagree:
Jag tittar också, och ler kanske lite ibland. :heart: Har också tänkt någon gång att man kanske borde förklara varför man tittar, men det blir ju en så lång förklaring. "Hej, jag tittar bara för att det ser så mysigt ut! Jag har burit mina tre barn i sjal och det har varit så härligt!" :blahblah:
Användarens profilbild
Av chrissiya
Alina75 skrev:
Enid skrev:Jag är en sån som tittar :oops: . Inte illa menat utan längtande och drömmande :loving: :heart: .
:iagree:
Jag tittar också, och ler kanske lite ibland. :heart: Har också tänkt någon gång att man kanske borde förklara varför man tittar, men det blir ju en så lång förklaring. "Hej, jag tittar bara för att det ser så mysigt ut! Jag har burit mina tre barn i sjal och det har varit så härligt!" :blahblah:
haha, ja kanske lite konstigt att gå fram till någon och säga sådär. :D Men det skulle vara modigt av dig, tror säkert att han/hon skulle bli glad men förvånad! (hade jag blivit)
Man kanske kan säga "vad fint" eller något annat kort istället.
Om jag hade sett någon som bär hade jag med tittat tror jag men förhoppningsvis haft modet att säga något vänligt till den personen.
En liten komplimang kan göra så mycket! :heart:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?