Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag är 173cm lång och bär strl L (42) på kläderna. Jag har en 4månader gammal son på 7,5kg och bär honom på magen i omslutet kryss - det är den enda knytning jag har lärt mig hittills och trivs mycket bra med den. Jag har precis inhandlat 5,2m lång sjal från Clee (tackar ;)) och ändarna räcker att avsluta med knut på magen som jag tycker är skönt. Sen har jag nu en sjal med 4,7m längd där räcker det inte att knyta på magen så avslutningen hamnar med knut på ryggen med lite längre ändar som hänger ner. Personligen gillar jag den släta avslutningen med 5,2m sjal med en extra varv runt midjan.
Men.... skulle vilja veta hur gör ni själva och vilken längd på sjalen föreslår ni. Det kommer vara ju lite kallare framöver på hösten. Då ska man ha mer kläder på sig, en "tjockare" son också och då kanske kan jag inte längre knyta 5,2 på magen... och kanske lär jag mig fler knytningar, det också :)
Ja, frågan är - vad tycker ni är den bästa längden för mig i mitt fall. Ska jag välja 5,2 eller 4,7 med tanke på årstider och hänsyn till andra knytningar som finns. Vilka är era favoritknytningar? Beror det kanske på barnets ålder? Mindre barn i omslutet kryss och äldre i någon annan variant - och vilken då? Vilken knytning är mest användbar och vilken längd på sjalen är bäst då?

Hoppas jag har inte krånglat till mina funderingar till en nivå där man fattar nadaaa till slut... :)
Av sjaltokan
5,2 m på magen och 4,7 m för knytning på ryggen :tumup:

Jag har burit på magen fram till ungefär 8 månader sen bär jag nästan uteslutande på ryggen. Första barnet fick dock åka på magen mycket längre 1-1,5 år och på vinterhalvåret delvis innanför min jacka.

På magen bär jag mest i omslutet och på ryggen varierar jag efter humör :mrgreen:
De finns en del knytbeskrivningar dels på första sidan men även här i diverse trådar eller på youtube.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?