Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av puh
Jag hänger ju inte med längre :hopmad: Här har jag planerat att köpa en Sino Kråkbär till en av mina bästa vänners kommande bebis och så finns de ju inte att få tag på :roll:

Vad ska jag köpa nu då? Svart, diskret, trikå, nyföddmjuk, smal, sommartunnt är kraven.

Så shoot! Berätta vad jag ska köpa! :this:
Av puh
Men 24 sjalbarnare har tittat och ingen svarar :siishah: Ett litet regnbågsbarn väntas den 13:e :heart: men h*n mammor håller sig till svart. Något tips måste jag ju få på världens bästa sjalforum :this:
Jag har inte provat den själv, men många verkar nöjda med Aldoria Bambu Soft. Mjuk och sval sägs den vara och finns i svart. (Och med tanke på hur gosiga mina bambustrumpor är kan jag tänka mig att en sjal i bambu är fantastiskt.)
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 1&t=187361

På Babydesigns hemsida står det:
"Aldoria Bambu Soft är en silkesmjuk bärsjal i trikå av ekologisk odlad bambu. Det är en stadig och smidig elastisk sjal som är perfekt för nyfödda barn. Den kan användas ända upp till ca 1 års ålder.
Bambu liknar silke i mjukheten och kvalitén på så sätt att den håller dig och ditt barn svala och torra på sommarn (leder bort värme och fukt) men på vintern fungerar bambun omvänt och håller värmen istället. En av bambuns alla smarta egenskaper och som gör det till ett särskilt bra material för bärsjalar."

Kul med fler regnbågsbarn!
Användarens profilbild
Av Bianca
Jag har en Aldoria Bambu Soft, precis en sådan Kronärtskocka skriver om! Kan verkligen rekommendera den, mjuk, sval och alldeles underbar :love:
Passar perfekt till sommarbebis (fast min bebis kom i Januari, och den passade perfekt då med!).

Tror att det finns en begagnad till salu på Säljes-forumet tom? Vill du ha en ny så finns de på Babydesign. (där köpte jag min iaf)

/Bianca
Användarens profilbild
Av Scharlott
Den sjal som påminner mest om Sino tycker jag också är Aldoria Bambu Soft. Tunn och mjuk i härlig bambutrikå :loving: och med mått ungefär desamma som Sino.

Anses väl dock som partisk i mitt uttalande i och med att jag säler Aldoria Bambu Soft i min / MammaBarns butik, samtidigt som jag har många nöjda kunder som den sista tiden handlat Aldoria Bambu Soft i olika färger hos mig :wink:
Användarens profilbild
Av tove79
Vad lustigt! Jag ställde en nästan identisk fråga här tidigare idag. Hade en Sino Kråkbär till min Ivar, men sålde den när han blev för tung. Hade ställt in mig på att köpa en ny nu till lillebror men hade inte räknat med att de slutat tillverkas (och jag fattar inte varför, trodde den var en storsäljare...). Beställde en Aldoria idag istället. Har inte känt på den, men den verkar ha de kvaliteter jag eftersöker (tunn, mjuk och sval).
Användarens profilbild
Av Ida
Jag som tycker svart är värdelöst till pyttisar som bara kräks stup i kvarten föreslår en Sino i annan mer fläcktålig färg :tumup:
Användarens profilbild
Av rithelo
Jag hade en svart Moby wrap till mina när de var små. Den var jag supernöjd med! Gillar att den är lite grövre. Och jag har inte haft nån kräkbebis, så jag har inte behövt tänka på fläckar o sånt :tumup:
Användarens profilbild
Av tove79
Jag har inte tidigare haft nån kräkbebis och även om en sån skulle komma nu så måste man väl ändå tvätta sjalen stup i kvarten för annars luktar den ju skunk, om det är kräks på den...eller? :hmm:

Jag valde färg mest efter hur resten av min garderob ser ut (svart, svart och svart).
Användarens profilbild
Av tove79
Förresten fick jag min Aldoria idag och jag tycker spontant att den verkligen kan mäta sig med Sinon. Nu har jag dock inte provat med bebis i men tyget känns superhärligt!
Användarens profilbild
Av Ms Morrison
tove79 skrev:Vad lustigt! Jag ställde en nästan identisk fråga här tidigare idag. Hade en Sino Kråkbär till min Ivar, men sålde den när han blev för tung. Hade ställt in mig på att köpa en ny nu till lillebror men hade inte räknat med att de slutat tillverkas (och jag fattar inte varför, trodde den var en storsäljare...). Beställde en Aldoria idag istället. Har inte känt på den, men den verkar ha de kvaliteter jag eftersöker (tunn, mjuk och sval).
:hello: Sinon är i tryggt förvar här och ska tjäna vår lillebror snart :tumup: Vad kul att du också ska få en till bebis :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?