- fre jul 08, 2011 19:31
När Oscar var liten (hösten 2005 har jag för mig att det var) så köpte jag en underbar Storchenwiege Inka av GretaGarn här på forumet.
Sen växte Oscar och jag ville prova lite andra märken på sjalar innan han blev för stor för vem vet. Jag kanske inte får bära mer sen tänkte jag.
Sen anlände Rickard 2010. Och suget efter en inka kom tillbaka. Så jag köpte en begagnad. Och tyckte den var för stel. Sålde den och köpte ytterligare en begagnad. Längre. Inte alls lika trevlig. Sålde. Köpte ännu en som var lite kortare. Fortfarande stel och otrevlig. I mitt tycke då. Sålde den med. Kände mig jättebesviken på alla Inka som fanns och ångrade mig djupt över att jag sålde den första.
Men så för några dagar sedan så annonserade Thowida
ut en Inka i form av en meitai. Jag nappade och köpte.
Det var kärlek vid första ögonkastet!
Den var inte bara fin att se på. Den var underbart mjuk och gosig med.
Avlastade hur bra som helst idag när vi var på marknad och kikade.
Visst det blev varmt. Fruktansvärt varmt. +35 i solen och elementet på ryggen = 800° ungefär.
Men nu har jag äntligen hittat hem igen till Inka-kärleken!

Sen växte Oscar och jag ville prova lite andra märken på sjalar innan han blev för stor för vem vet. Jag kanske inte får bära mer sen tänkte jag.
Sen anlände Rickard 2010. Och suget efter en inka kom tillbaka. Så jag köpte en begagnad. Och tyckte den var för stel. Sålde den och köpte ytterligare en begagnad. Längre. Inte alls lika trevlig. Sålde. Köpte ännu en som var lite kortare. Fortfarande stel och otrevlig. I mitt tycke då. Sålde den med. Kände mig jättebesviken på alla Inka som fanns och ångrade mig djupt över att jag sålde den första.
Men så för några dagar sedan så annonserade Thowida

Det var kärlek vid första ögonkastet!

Den var inte bara fin att se på. Den var underbart mjuk och gosig med.
Avlastade hur bra som helst idag när vi var på marknad och kikade.
Visst det blev varmt. Fruktansvärt varmt. +35 i solen och elementet på ryggen = 800° ungefär.
Men nu har jag äntligen hittat hem igen till Inka-kärleken!

Mina älskade barn:
Linnea 29/9-2003
Oscar 15/3-2005
Rickard 18/1-2010
Linnea 29/9-2003
Oscar 15/3-2005
Rickard 18/1-2010