Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Plinga
Mitt tredje barn fick njuta av att bäras i sjal! Har en moby wrap, men känner att hon nu börjar bli för tung. Funderar på en patapum, för jag är rädd att inte klara en vävd sjal?! är nybörjare som sagt, men tycker det är mysigt med sjal. Snälla, kan någon hjälpa mig i denna djungel av sjalar, vill kunna ha henne på mage och rygg. Är 171 cm. och väger just nu 77. Finns det i Göteborgs trakten ställen man kan prova sjalar?? :?: :?:
Användarens profilbild
Av Anso
Gå på en Sjalbarnsträff! :D :Ovärderligt när man ska få hjälp med att hitta en sjal.
Det finns säkert fler men www.edenbaby.se hör väl hemma i Gbg?

Och du, det är lättare än man tror att knyta en vävd sjal speciellt som du redan har använt en trikåsjal. Man behöver inte kunna knyta femtioelva olika varianter utan det räcker gott och väl med en eller två olika sätt att knyta. Sedan så är det ju roligt att experimentera med knytningar men det är ju en helt annan sak.... :lol:
Användarens profilbild
Av diddeldi
ja, kom gärna på sjalträffen nästa vecka! :D annars kan du komma hit och prova om du vill (vi finns i krokslätt).
Användarens profilbild
Av Plinga
I Göteborg nästa torsdag?? Vilken tid, var?? Kan man bara komma dit eller??
Vad gör man på en sådan träff?? Ja, provar sjalar kanske, men köper man, eller är det visning????
(vet ingenting) :oops: :oops: :?: :?:
Användarens profilbild
Av Anso
Katja77 skrev:I Göteborg nästa torsdag?? Vilken tid, var?? Kan man bara komma dit eller??
Vad gör man på en sådan träff?? Ja, provar sjalar kanske, men köper man, eller är det visning????
Jag vågade inte gå på träff i början för jag visste inte vad "proffsen" höll på med, rädd för att göra bort mig...

Man tittar på andras sjalar, barn, barnvagnar (det förekommer ofta, tro mig
:lol: ), fikar, pratar om livet. Har man tur så råkar någon av de andra mammorna vara sjalförsäljare men det är inte i huvudsak det som träffarna går ut på utan att få lite tips och råd om knytningar m.m m.m. Det finns ingen dagordning liksom utan det brukar väl bli barnen som sätter gränserna och spelreglerna för vad man hinner med. :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
Anso skrev:
Katja77 skrev:I Göteborg nästa torsdag?? Vilken tid, var?? Kan man bara komma dit eller??
Jag vågade inte gå på träff i början för jag visste inte vad "proffsen" höll på med, rädd för att göra bort mig...

Man tittar på andras sjalar, barn, barnvagnar (det förekommer ofta, tro mig
:lol: ), fikar, pratar om livet. Har man tur så råkar någon av de andra mammorna vara sjalförsäljare men det är inte i huvudsak det som träffarna går ut på utan att få lite tips och råd om knytningar m.m m.m. Det finns ingen dagordning liksom utan det brukar väl bli barnen som sätter gränserna och spelreglerna för vad man hinner med. :D
:iagree:

om vi är på ett fik så fikar vi :wink: . ofta är vi på stadsmuseet och där finns det ingen fika men perfekta lekutrymmen och så tittar vi på våra vilda barn 8) . och barnen brukar vara allt från någon månad till flera år.

jag säljer ju sjalar, så säg till om du vill att jag ska ta med något som du vill titta på eller köpa :wink:
Användarens profilbild
Av Plinga
Kom ju på att vi reser norrut på torsdag. Är det ofta sjalträffar??
I norrland ska jag prova min systers patapum. Går det att jämföra med sjal?? Eller är det bara ett komplement?? Läste att de flesta här inne har MÅNGA sjalar... Sambon blir nog tokig isåfall... :)
Användarens profilbild
Av diddeldi
Katja77 skrev:Kom ju på att vi reser norrut på torsdag. Är det ofta sjalträffar??
I norrland ska jag prova min systers patapum. Går det att jämföra med sjal?? Eller är det bara ett komplement?? Läste att de flesta här inne har MÅNGA sjalar... Sambon blir nog tokig isåfall... :)
ja, vi brukar träffas en gång i veckan ungefär :wink:

patapumen är bra! fast en bra knuten sjal avlastar ännu bättre. om du inte vill vänta till nästa träff så får du som sagt gärna komma och prova. om du har lust alltså :D
Användarens profilbild
Av Plinga
Ja, skulle gärna vilja prova! Vilka sorter har du?? :?:
Eftersom jag är ny här, vet jag inte hur man gör för att få med den man vill svara pås inlägg, i mitt så att säga...
Användarens profilbild
Av diddeldi
Katja77 skrev:Ja, skulle gärna vilja prova! Vilka sorter har du?? :?:
Eftersom jag är ny här, vet jag inte hur man gör för att få med den man vill svara pås inlägg, i mitt så att säga...
jag säljer didymos och hoppediz :D

för att citera så klickar du på den lilla "citera"-rutan högst upp till höger i inlägget du vill svara på :wink:
Användarens profilbild
Av Alex
Vi bär i sele när det ska gå snabbt upp och inte längre är någon timme i sträck, typ i mataffären och så. Ska det vara längre stunder, om vi går i stan och strosar, så är det sjalen som gäller! Det avlastar bättre, är mysigare och... ja, det är ju en sjal. Det är bra att ha båda, men jag skulle inte vilja vara utan min sjal!!
:D
Användarens profilbild
Av Scharlott
Katja77: Jag har både Patapum och Ergo i mitt sortiment :wink: Dessutom Storchenwiege (diagonalvävd sjal), CalinBleu gauze- och linnesjalar (tunna luftiga sommarsjalar) och en hel del annat. Jag tar gärna med bärsjalar och selar till sjalträffarna i Göteborgsområdet (Göteborg-Borås-Lerum-Alingsås). Vill du prova är du även varmt välkommen till mig och testa våra bärsjalar, bärselar samt titta på övriga produkter till mamma (och pappa!) och barn :wink: Mig finner du bara 35 min från centrala Göteborg i Ingared, vid E20 mellan Lerum och Alingsås.
Användarens profilbild
Av Plinga
Alex skrev:Vi bär i sele när det ska gå snabbt upp och inte längre är någon timme i sträck, typ i mataffären och så. Ska det vara längre stunder, om vi går i stan och strosar, så är det sjalen som gäller! Det avlastar bättre, är mysigare och... ja, det är ju en sjal. Det är bra att ha båda, men jag skulle inte vilja vara utan min sjal!!
:D
Jag känner att en sele skulle jag nog vilja ha, jag kan inte bära så mycket och länge (ännu iaf.) pga. besvär med bäckenet, så vi har vagn alltid, men sjal som komplement. Men att inhandla både en sjal och en sele är ju det bästa! Det känns som att det skulle vara smidigast att ha en sele, den kan man bara slänga på sig när det behövs.
Användarens profilbild
Av Plinga
Lottie skrev:Katja77: Jag har både Patapum och Ergo i mitt sortiment :wink: Dessutom Storchenwiege (diagonalvävd sjal), CalinBleu gauze- och linnesjalar (tunna luftiga sommarsjalar) och en hel del annat. Jag tar gärna med bärsjalar och selar till sjalträffarna i Göteborgsområdet (Göteborg-Borås-Lerum-Alingsås). Vill du prova är du även varmt välkommen till mig och testa våra bärsjalar, bärselar samt titta på övriga produkter till mamma (och pappa!) och barn :wink: Mig finner du bara 35 min från centrala Göteborg i Ingared, vid E20 mellan Lerum och Alingsås.
Låter ju jätte bra! Jag kommer få prova patapumen nu när vi åker iväg nästa vecka. Men en sjal vill jag gärna testa. Bestäms sjalträffarna efter hand så att säga? :?:
Användarens profilbild
Av Plinga
diddeldi skrev:
Katja77 skrev:Ja, skulle gärna vilja prova! Vilka sorter har du?? :?:
jag säljer didymos och hoppediz :D

för att citera så klickar du på den lilla "citera"-rutan högst upp till höger i inlägget du vill svara på :wink:
Okej!! När, var, hur, ??? :?: :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?