Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ver0nica
Hej

Jag ber om ursäkt om den här frågan ställts förut men jag kunde inte hitta något. Jag är väldigt ny på det här med bärselar och sjalar och skulle behöva lite hjälp. Min son är några veckor gammal och vi vill nu köpa en bärsele eller sjal. Både jag och min man är modell större och därför undrar jag om det är några speciella sjalar eller selar som passar oss. Särskilt många selar ser ju väldigt begränsade ut i storleken runt omkring, men det kanske dom inte är?

Tack för hjälpen!
Användarens profilbild
Av Moson
Jag har lite dålig koll egentligen men ett tips är att testa Mei Tai. Det är jätteskönt att bära i och är väldigt anpassningsbart då man knyter istället för att knäppa spännen.

Det finns kanske någon som bor i närheten som har en sele du kan prova?
Användarens profilbild
Av camsch
Först, hej och välkommen hit!

Hur stor är större?
Jag är själv c:a stl 52 (dam), och har provat en del selar (Manduca, Ergo, Beco, Patapum) och alla passade. Manducan blev mycket kvar på, även de andra fanns utrymme kvar.

Sjal är ju längden som avgör, och det finns rätt många olika sorter som är längre än 5 m (som jag behöver).

T ex så gillar jag Gauzen och den tunna Hoppen, medan andra tycker att Gauzen avlastar dåligt och tunna Hoppen känns som ett lakan :lol:
En hyfsat tunn sjal rekommenderas ändå, både med tanke på årstid och att de är lite lättare att knyta.

På mage föredrar jag helt klart sjal, tycker att selen tenderar att skära in lite här och var. På rygg är det tvärtom, där är sele snabbare (=bättre med en aktiv 3½ åring)

Tror precis som ovan talare att OM du har möjlighet att få prova lite olika så är det lättare.
Men det GÅR att öva på egen hand, och egentligen är det mesta helt OK, handlar mest om tycke och smak vad man föredrar.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Välkommen till SjalBarn :D
Titta gärna på följande sida: http://www.mammabarn.se/getpage.asp?do=98 Där finns en jämförande tabell för många av de ergonomiska bärselar som finns, samt svar på de vanligaste frågorna man har vid val av bärsele. I den jämförande tabellen kan du bl.a. kolla vilka bärselar som har längst remmar (både höftbälte och axelband) :tumup:
Vid val av bärsjal är det bra att välja den längsta sjallängden om man är en större förälder. Här finns en storlekstabell där du kan se vilken sjallängd som behövs för några av de vanligaste knytningarna: http://www.mammabarn.se/getpage.asp?do=31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?