Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bara_jag
I sjal/sele sammanhang då é klart :P

För ja, visst är det en blandning av två olika saker... men vad menar DU när du säger en hybrid i dessa sammanhang?

Klipper in en konversation... delar in i färger så ni förstår att det är olika personer som "pratar"

moggleif- var det sjal/MT hybrid eller sele/MT hybrid du vill testa? Om det var det första har vi en som J kan ta med. Den är sydd av en svart/regnbågsrandig randig Hoppediz Timbuktu. (Så att J vet vilken jag menar. )

En MT med höftbälte...typ..så då torde det ju vara sele/MT.

Sjal/MT hybrid hmm, hur funkar en sådan månntro? Bild någonstans?

Antingen pratar ni om något som jag inte vet vad det är... eller så fattar jag ingenting.

Vad jag vet så är ju en hybrid en Mei Tai med vadderat höftbälte med spänne (som på ett sele).
Alltså en MT upptill och en sele nertill (kanske en konstig förklaring).

Så nu vill jag veta VAD är sjal/MT hybrid och sele/MT hybrid och vad är skillnaden???
Det ända jag kan komma på är att ni med sjal/MT hybrid menar en hybrid sydd i sjaltyg (en gammal sjal). Alltså en sjal tai hybrid... och kanske att sele/MT hybriden då skulle vara sydd i "vanligt" tyg

Ojdå. Jag märker att jag rörde till begreppen.
För mig är en hybrid en korsning av något. En mt har smala axelband som knyts och smalt höftband som knyts. En mt/sele har spänne i höftbältet. En mt/sjal är sydd av en gammal sjal och har utbredbara axelband. Det är en sådan vi har.
jag vill också testa olika sorters mt!
Senast redigerad av Bara_jag den lör jun 11, 2011 22:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Bara_jag
För mig är en MT en MT oavsett om den har utbredbara eller smala axelband... En MT är en ryggdel (sittdel) med band utan spännen runt både höft och som axelband. Och oavsett vilket tyg den är sydd i.
Användarens profilbild
Av Moson
En hybrid är för mig en MT med vadderat bälte som knäpps istället för att knytas oavsett typ av axelband.
Håller med om att MT är en MT oavsett om den har smala eller preda axelband, med eller utan vaddering i bältet som är ett som knyts.

En sjalMT brukar väl vara en MT sydd av en sjal. Då är väl en sjal/MThybrid en MT med vadderat höftbälte med spänne, utbredbara axelband och sydd av en gammal sjal :tumup:
Av Sofie
MT: fyrkantsjal med knytband, breda eller smala. Ibland vadderade axelband.
SjalMT: mt sydd av sjal.
Hybrid: MT med knytaxelband och vadderat bälte m knäppning.

Enligt gängse användning av begreppen på SB skulle jag säga :-)
Användarens profilbild
Av Bara_jag
Tack, då har ni typ samma uppfattning som mig om detta :mrgreen:

Då är jag inte helt ute och cyklar... eller har missat något :P
Användarens profilbild
Av Bara_jag
Och inga protester har inkommit :P
Av mulle_80
på etsy hittade jag en mt hybrid som hade knyt band i midjan men sele axelband.
den var tok fin, skulle vilja prova men tror inte den skickade till sverige
Av sjaltokan
Sofie skrev:MT: fyrkantsjal med knytband, breda eller smala. Ibland vadderade axelband.
SjalMT: mt sydd av sjal.
Hybrid: MT med knytaxelband och vadderat bälte m knäppning.

Enligt gängse användning av begreppen på SB skulle jag säga :-)
:iagree:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?