Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lullbubb
Vet inte om jag befinner mig i rätt del av forumet, det gör jag kanske inte eftersom jag just inte kan själv... Jag var och hälsade på min blivande hund idag och vi diskuterade säng. Bäst och billigast verkar helt klart att hitta en madrass (inte så svårt på blocket) och sedan klä in den i ngt galonaktigt. Och därmed/härmed undrar jag om någon kan hjälpa mig (mot ersättning såklart) att sy som en stor galonficka? Behöver inte vara tjusigt alls :)
Användarens profilbild
Av noranora
Ett annat alternativ är att köpa ett billigt Ikea-täcke (eller på loppis), vika det till en fjärdedel av sin storlek och sedan sy ihop det litegrann och sy ett överdrag av slitstarkt tyg. Fördelen med det är att det lätt går att stoppa i tvättmaskinen. Nackdelen är om man har en hund som bäddar sönder tyg.
Användarens profilbild
Av lullbubb
Enligt uppfödaren går päls och smuts genom vanligt tyg, så även om man tvättar överdraget börjar madrassen efter ett tag lukta skunk :) Verkar som om jag har lagt vantarna på en växasäng, så snart vet jag måtten :)
Användarens profilbild
Av noranora
lullbubb skrev:Enligt uppfödaren går päls och smuts genom vanligt tyg, så även om man tvättar överdraget börjar madrassen efter ett tag lukta skunk :) Verkar som om jag har lagt vantarna på en växasäng, så snart vet jag måtten :)
Det var det jag tänkte är fördelen om man tar ett täcke och viker och lägger i - man kan tvätta täcket också! :)
Användarens profilbild
Av lullbubb
noranora skrev:
lullbubb skrev:Enligt uppfödaren går päls och smuts genom vanligt tyg, så även om man tvättar överdraget börjar madrassen efter ett tag lukta skunk :) Verkar som om jag har lagt vantarna på en växasäng, så snart vet jag måtten :)
Det var det jag tänkte är fördelen om man tar ett täcke och viker och lägger i - man kan tvätta täcket också! :)
Ah, jag som läser för fort och slarvigt :) GDs är ju så tunga hundar, så underlaget måste vara tjockt, ungefär så att man själv ska stå bekvämt på knä på det.
Av surftrollet
Vad är det för hund? Vi har en hundsäng till en medelstor hund liggande som vi vill skänka bort, och vi har kontor i Solna Business Park...

Springer och mäter: 65x50 cm invändigt, 85x70 cm utvändigt, ett formsytt galonfodral runt en skumgummibit som har sneda kanter upp från liggytan i mitten.
Användarens profilbild
Av lullbubb
Esarina - det är en Grand Danois, så det räcker nog inte till. Annars lät det helt perfekt, så tusen tack ändå :)

Jag har fått hjälperbjudande också, tack!!

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?