Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av malin85
Jag vill gärna ha lite tips. Jag vet inte vad jag ska satsa på, sjal eller sele.
Min lilla tjej är väldigt varm av sig, därför är min mysack för varm vissa dagar. Jag behöver alltså något som är svalt, men samtidigt ger bra stöd för rygg och axlar.
Av sjaltokan
Sjal alltid 8) nä det är en smaksak men sjalen är mer mångsidig än en sele och när man lärt sig knyta avlastar den för det mesta bättre för bäraren än en sele.
Användarens profilbild
Av diddeldi
det är väldigt mycket en smaksak. jag tycker nog att sele är något svalare eftersom det blir mer luftigt på sidorna. mei tai är ju ett annat alternativ också, lite mellanting mellan sjal och sele.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Om du är varm i din Mysak och trivs med bärsjal skulle jag föreslå en tunn vävd bärsjal. Andra bra alternativ är mei tai och bärsele. Vilket man tycker är allra bäst (tunn vävd bärsjal, mei tai eller bärsele) är en smakfråga. Har du möjlighet att prova är det bra, antingen på sjalträff eller om det finns någon bärsjalsbutik i din närhet.
Av herilane
Båda har fördelar! En komplett sjalgarderob innehåller båda. 8)

Sjal avlastar generellt något bättre och är mer flexibelt.
Sele kan vara snabbare att få på och av (om det är ett barn som hela tiden ska in och ut), är lättare för mindre sjalvana (t.ex. pappor och mor-/farföräldrar) att använda, och är bra om barnet är sprattligt och stretar emot när man knyter.
Mei tai är en bra mellanväg att gå om man vill ha något mittemellan.
Av malin85
Tack för era svar!

Kommer att inhandla både sjal och sele (sambon vill inte bära i sjal + att jag kan behöva något som är lätt att ta i o ur lilla T). En hoppe och en ergo sele blir det (kommer hinna ändra mig 1000 ggr angående sjal), så nu är jakten igång :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?