Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SCSI
Åh, jag mötte en ung afrikansk kvinna igår som bar sin typ ettåring på ryggen. Vi log lite sådär igenkännande som man gör när man ser nån som utmärker sig på samma sätt som man själv (jag bar bäbis i långsjal på ryggen) och jag beundrade henne lite i smyg för att hon fått fast ungen så stadigt ohc självklart med bara en gammal urtvättad frottéhandduk när jag själv behöver dryga 4m tyg för att känna mig trygg...
Det är nästan så jag känner mig tvungen att ge mig på linneförrådet här hemma och börja öva. :mrgreen:
Av ika i rutan
Coolt :loving:
Vill också lära mig knyta mig med handduk. Då sparar man säkert massa pengar :tumup:
Användarens profilbild
Av Catti36
Åh jag vet. Min granne är från Kenya och de har tvillingar som nu är stora, men när de var pyttisar (alltså pytte pytte) så hade hon en på ryggen och en på höften i typ varsitt örngott... Jag är djupt imponerad. Men jag tänker ändå att mina fyra meter tyg gör det mer ergonomiskt för mig och bebisen. Och snyggare! :tumup:
Användarens profilbild
Av imsel
Åh, jag såg också en..ja jag vet inte om hon var afrikansk..men nånting sånt :lol: bära en liiten liiten bebis på ryggen i nåt frottéliknande förra veckan :loving:
Av No_
WOW åt filmerna, vad barnen sitter stilla på ryggen.... :shock:

Jag bar på höften i halsduk för ca en månad sedan, men det kanske inte "räknas" som annorlunda, det är ju nästan kortsjal.

Vi var på promenad och hon vägrade långsjalen på pappa, inte orkade jag ställa mig och knyta långsjal ute på stan. :roll:

Hon satt ganska bra, men jag var tvungen att stödja lite med armen i.a.f.
Hon kastar sig våldsamt bakåt formad som ett C... :lol:
Användarens profilbild
Av ellla
No_ skrev:WOW åt filmerna, vad barnen sitter stilla på ryggen.... :shock:

Jag bar på höften i halsduk för ca en månad sedan, men det kanske inte "räknas" som annorlunda, det är ju nästan kortsjal.

Vi var på promenad och hon vägrade långsjalen på pappa, inte orkade jag ställa mig och knyta långsjal ute på stan. :roll:

Hon satt ganska bra, men jag var tvungen att stödja lite med armen i.a.f.
Hon kastar sig våldsamt bakåt formad som ett C... :lol:
Eller hur! Jag kan inte ha Arvid sådär på ryggen, det såg ju ut som att barnet var fastklistrat! :siishah:
Av Lillblomma
Nu var ju mitt yngsta sjalbarn drygt två förra sommaren då vi handdukssjalade som mest, men det funkade superbra.
Perfekt när man överraskas av trötta barn i sjallösa situationer, eller bara inte orkar släpa miljoner bärdon tillsammans med handdukar, badleksaker och solstolar till stranden...

//A
Användarens profilbild
Av Helene
Det är ju suveränt att bära i handduk! Det har jag gjort nån gång när vi har varit och badat.

Holger ligger faktiskt stilla på ryggen (typ enda gången han är stilla förrutom när han sover och när vi duschar!)
Användarens profilbild
Av namera
ellla skrev:Alså, sådär kan man inte göra med Arvid! HUr i hela fridens namn får hon barnet att ligga still på ryggen sådär???
:iagree:
Finns inte en chans att jag skulle lyckas få sonen att ligga still på det där sättet. Här är det ett smärre kaos för att lyckas få honom fastsjalad och då bär vi ändå på magen...
Användarens profilbild
Av SCSI
sussi_82 skrev:Coolt :loving:
Vill också lära mig knyta mig med handduk. Då sparar man säkert massa pengar :tumup:
Äh, man skulle bara snöa in på snygg frotté istället... :roll:
Av Enid
Jag har börjar bära nästan uteslutande afrikanskt men med knut och kortsjal istället för handduk. I helgen bar jag A 4år och 16kg tvärs över östermalm i sthlm (gissa om jag fick blickar :Hahaa: :wink: ). Jag märker att jag orkar längre och får bättre hållning, dessutom tynger det varken på höfterna eller axlarna som i vanliga fall är problemområden för mig :tumup: . Och det går så mycket snabbare att knyta än långsjal så barnen behöver inte ligga still lika länge som med långsjalsknyt på ryggen. Stadigt som in i norden är det också, stora starka A kunde inte ta sig ur/ner själv när han ville men jag tyckte han skulle sitta kvar. Bara fördelar helt enkelt :wink: . En Indio kortsjal knyter jag med, lagom "kardborrig" och perfekt längd för mig, Zara funkar också bra för den ungefär samma struktur. Jag har försökt med slätare sjalar förut men det funkade INTE.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?