Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Trulsamin
Min sambo fick för sig häromdagen att vi skulle inreda barnens rum i trolltema/John Bauertema och nu behöver jag lite inspiration... Någon som har lust att bidra lite??
Användarens profilbild
Av little_me
ÅÅHH vad härligt känner jag spontant!! :vågen:

Ska se om jag kommer på nåt roligt! :tumup:
Användarens profilbild
Av little_me
Hur stort är rummet?
Vad måste finnas plats för? (säng, skrivbord? etc)
Användarens profilbild
Av Trulsamin
little_me skrev:ÅÅHH vad härligt känner jag spontant!! :vågen:

Ska se om jag kommer på nåt roligt! :tumup:
Jo men jag nappade också på det förslaget :)

Jag ska försöka hitta ett riktigt bra tyg att sy gardiner av. Vi ska få en våningssäng till Alissa som vi kan måla i någon fin grön färg och eventuellt måla små troll på om jag bara kan hitta någon mall som är bra att rita av. Jag är dålig på att hitta på eget men om jag har en bild att utgå från brukar jag kunna måla väldigt bra... Lampor har vi IKEAs Sollampa i taket och månlampa på väggen, känner att de nog fungerar till det temat väldigt bra om vi inte hittar riktigt bra andra lampor för då kan hända att jag impulsköper ;)
Användarens profilbild
Av Trulsamin
little_me skrev:Hur stort är rummet?
Jag kan ta bilder och mått i morgon. Det som måste få plats är Alissas våningssäng samt säng till lillasyster (Funderar på att lägga henne på golvet under våningssängen så slipper vi fundera på hon trillar ur sängen och lillasyster samsover med oss fortfarande... Alissa fyller 3 nu.

Vi har två billysbokhyllor som ska få plats och halva ena väggen är inbyggda garderober. Vi bor i hyreslägenhet så det finns inte jättestora möjligheter att måla om men att sätta upp hyllor och tyger och sånt går jättebra.
Användarens profilbild
Av little_me
En fototapet med nåt john bauer motiv på en vägg skulle nog jag ha satsat på.
Jag vet inte hur mörkt ni vill ha det.. jag skulle ha gått på ganska mörka färger för att locka fram trollskogen.. målat alla möbler i mörka toner av grönt/brunt/grått - plocka upp nyanser från fototapeten.
En stor grön (åt det mörkare hållet) ryamatta - ger lite mossa-känsla på golvet.
Mörkgröna bladväxter (och om det passar dåligt med levande så tar man plast! )

Klä in taklampan själv i nåt tyg i grön nyans - billigt och snyggt! Tror alecsandra har lagt upp nån bild på hur hon gjort det! :vågen:

Fast det är kanske inte alls åt det här hållet ni tänkt?
Användarens profilbild
Av little_me
Trulsamin skrev:
Jag kan ta bilder och mått i morgon. Det som måste få plats är Alissas våningssäng samt säng till lillasyster (Funderar på att lägga henne på golvet under våningssängen så slipper vi fundera på hon trillar ur sängen och lillasyster samsover med oss fortfarande... Alissa fyller 3 nu.

Vi har två billysbokhyllor som ska få plats och halva ena väggen är inbyggda garderober. Vi bor i hyreslägenhet så det finns inte jättestora möjligheter att måla om men att sätta upp hyllor och tyger och sånt går jättebra.
Våningssäng är ju super att göra "trollskt" med.. då kan man ju hänga tyger i olika gröna/bruna nyanser och göra lite av en skogsgömma.. fast det kanske blir opraktiskt om hon ska sova där inne sen?

Gillar du att sy kan du kanske sy överdrag till den där luftkudden/sacco-säcks liknande grejen som finns på IKEA som ser ut som mossiga stenar!
Kan ni inte måla om så är ett utmärkt alt att sätta upp tyg på väggarna, det blir extra ombonat! Men kanske behöver det inte bli för mörkt till en liten 3 åring? Jag spann verkligen igång på John Bauertemat! :lol: 8)

Ett alt är ju att måla upp bilder (ta john bauers troll) på t.ex. taveldukar med hjälp av projektor, istället för väggmålningar så får du superfina tavlor jättebilligt. Det är inte så svårt! :tumup:
Användarens profilbild
Av Trulsamin
little_me skrev:En fototapet med nåt john bauer motiv på en vägg skulle nog jag ha satsat på.
Jag vet inte hur mörkt ni vill ha det.. jag skulle ha gått på ganska mörka färger för att locka fram trollskogen.. målat alla möbler i mörka toner av grönt/brunt/grått - plocka upp nyanser från fototapeten.
En stor grön (åt det mörkare hållet) ryamatta - ger lite mossa-känsla på golvet.

Klä in taklampan själv i nåt tyg i grön nyans - billigt och snyggt! Tror alecsandra har lagt upp nån bild på hur hon gjort det! :vågen:

Jag tror inte vi tänkt jättelångt själva, iden kom upp i går och det är först nu som jag hunnit sätta mig ner och fundera :)

Men jag tycker dina förslag är toppen :) Undrar om man skulle våga ändra väggar och sånt, det är ju på sätt och vis bara att återställa när man lämnar lägenheten :)
Användarens profilbild
Av little_me
Trulsamin skrev:

Om ni inte vill måla bokhyllorna men få dem lite trollska kan ni köpa plast-murgröna (jag köpte 6st jättelånga längor på rusta för ca 79kr tror jag) och sen klär du in bokhylla på framkanten med murgröna!
Användarens profilbild
Av Trulsamin
little_me skrev:
Trulsamin skrev:

Våningssäng är ju super att göra "trollskt" med.. då kan man ju hänga tyger i olika gröna/bruna nyanser och göra lite av en skogsgömma.. fast det kanske blir opraktiskt om hon ska sova där inne sen?

Gillar du att sy kan du kanske sy överdrag till den där luftkudden/sacco-säcks liknande grejen som finns på IKEA som ser ut som mossiga stenar!
Kan ni inte måla om så är ett utmärkt alt att sätta upp tyg på väggarna, det blir extra ombonat! Men kanske behöver det inte bli för mörkt till en liten 3 åring? Jag spann verkligen igång på John Bauertemat! :lol: 8)

Ett alt är ju att måla upp bilder (ta john bauers troll) på t.ex. taveldukar med hjälp av projektor, istället för väggmålningar så får du superfina tavlor jättebilligt. Det är inte så svårt! :tumup:
Våningssängen är ju bara att ändra när lillasyster väl ska sova där inne någon gång, man kan ju ändra allt eftersom behov uppstår, jag är ganska flexibel :) Har en stor sackosäck som man skulle kunna sy ett överdrag till. Mattor skulle vara toppen, ska bara hitta någon bra som inte ruinerar en ;)

Vår 3 åring är helt frälst i troll och monster. Det är ALLT hon tjatar om :lol:

Taveldukar var en jättebra idé :vågen:
Användarens profilbild
Av little_me
Trulsamin skrev:
little_me skrev:En fototapet med nåt john bauer motiv på en vägg skulle nog jag ha satsat på.

Jag tror inte vi tänkt jättelångt själva, iden kom upp i går och det är först nu som jag hunnit sätta mig ner och fundera :)

Men jag tycker dina förslag är toppen :) Undrar om man skulle våga ändra väggar och sånt, det är ju på sätt och vis bara att återställa när man lämnar lägenheten :)
Jag ändrar alltid i hyreslägenheter.. i värsta fall år jag åtgärda innan jag flyttar, i bästa fall gillar dem som tar över det! :tumup:
Jag gillar att göra om och trivas fast det inte är "mitt".
Jag tror det gör mkt för trollskogskänslan att ha rätt färg på väggar.. men som sagt, det går att sätta upp gardinskenor och tyg också.. Iom att det är ett barnrum så måste ni kanske fundera vad som är praktiskt oxå.. det kan ju inte jag veta! 8)
Användarens profilbild
Av Trulsamin
little_me skrev:
Trulsamin skrev:

Om ni inte vill måla bokhyllorna men få dem lite trollska kan ni köpa plast-murgröna (jag köpte 6st jättelånga längor på rusta för ca 79kr tror jag) och sen klär du in bokhylla på framkanten med murgröna!
Det är också jättebra idé :vågen: Bokhyllorna är i mörkt trä så de passar nog rätt bra med sånna :)
Användarens profilbild
Av little_me
Då passar det ju perfekt med murgröna! :tumup:

och nej, jag har inget att göra (alt så kan man kalla det tentaångest för jag borde läsa! :lol: )

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?