Scharlott skrev:CosyTess skrev:Hittade Lovely Duds, men jag drar mig för att beställa från Usa...
Finns det andra?
Gillade ju att där va en panel, har ju ägt en Marimekko panelsjal som jag älskade, men jag vet ju att bambu är svalt å skönt...
Har ni tips?
Tar mig friheten att svara på frågan även fast jag säljer bärsjalar och därför kan räknas som partisk
Finns som sagt både Aldoria Bambu Soft och Barma Eko Bambu. Aldorian är i ribbad ekologisk bambu och mkt lik Sino i måtten. Barma Eko Bambu är sydd i tunn, ekologiskt bambutrikå och är något bredare än Aldoria, 60 cm istället för 50 cm. De är båda mycket bra trikåsjalar och så där jättemjuka och perfekta för en liten nyfödd. Är du intresserad av just en trikåsjal med panel finns Tuli Elastic Wrap, men den är då i bomull istället för bambu. Det är som alltid med bärsjalar en smakfråga vilken av dem just du tycker allra bäst om 
Jag gillar panelsjal just för att jag tycker dom är snygga, den där detaljen med panelen gör sjalen tycker jag, annars kan jag tycka att just trikåsjalar kan va lite tråkiga, med tanke på alla snygga mångfärgade vävda sjalar...
Har ägt en Moby Wrap, men jag säger bara aldrig mera!
Till Hjalmar hade jag en Marimekko och en sino å va nöjd med båda, även om Marimekkons kanter rullade sig...
eftersom bebis nu är beräknad till i början av aug å jag vet hur svalt å skönt bambu tyg är så skulle de så roligt att prova minst en!!
Var hittar jag panelsjalen du tipsade om?
Du får gärna länka (om det är tillåtet för säljare?)
Tack för hjälpen!