Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej,

ville bara tala om, att Amazonas Antigua har bytt både namn, utseende och vävsätt. De nya sjalarna är diagonalvävda, utan fransar med raka ändar och alla i samma längd (4,5m). Heter gör de numera Amazonas Carry Sling.

Bild på det nya vävsättet finns här:
Bild

Två nya färger finns också, den ena är ungefär som cafe-au-lait i färgen (jättefin oma jag får säga det själv, den skulle definitivt kunna bli en favorit till jeans, passar till allt).
Den andra är mörkblå, men den kommer i april, så den har jag inte sett med mina egna ögon.
Viola har däremot utgått ur sortimentet.

Bild

Amazonas Brasil har också förändrats en hel del till både vävsättet och utseendet.
Den har fått jättelånga avsmalnande ändar, 50 cm! Knuten blir jätteliten med de ändarna.
Vidare har mönstret förändrats! Isället för raka streck är det sick-sacker och Brasilen har numera en invävd mittenmarkering. Det syns på bilden också.
Någon bra bild på vävsättet och ändarna har jag inte hemma nu (både kameran och den andra datorn med bilderna är 20 mil härifrån på kurs med sambon), men tycker att den har blivit något stummare.
Än så länge så är det bara den blå (Melon) som är sådan, men jag tror att de andra färgerna kommer att bli likadana så småningom (Amazonas vill väl bli av med de gamla sjalarna innan de börjar sälja nya).

Bild
Användarens profilbild
Av Tiz
:shock: :shock:

Oj, vad bra!! Är Brazilen också diagonalvävd nu alltså?
Användarens profilbild
Av Nova
Spännande att få det bekräftat.

Har haft svårt att hitta någon information om det,
men sett sådana på Ebay i det nya formatet.
Användarens profilbild
Av Marion
Tiz skrev::shock: :shock:

Oj, vad bra!! Är Brazilen också diagonalvävd nu alltså?
Ja, det tror jag att den är.
Jag vågade inte riktigt skriva det i mitt första inlägg eftersom trådarna i Brasilen är så grova att det är svårt att avgöra vad det är för vävsätt, men när jag nu jämför Brasilen med Carry Slingen :lol: som Antiguan numera heter så är vävsättet exakt detsamma på båda.
Användarens profilbild
Av Tabby
Tänk er en diagonalvävd Kreativ... Mmmmmm!
håller med :-)
Användarens profilbild
Av diddeldi
vad kul! :D undrar hur tunna de är nu då, knappast lika tunna som innan väl?
Användarens profilbild
Av Marion
diddeldi skrev:vad kul! :D undrar hur tunna de är nu då, knappast lika tunna som innan väl?
De har blivit lite tjockare, men är inga Hoppisar om man säger så :)
Användarens profilbild
Av mammahappy
Nån som vet då om de amazonas som är på ebay är av dom här nya då?
Menar fd antiguan då.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
SQ skrev:Ja, trevligt. men tyvärr kommer jag inte särskillt långt med 4,5 räcker nog inte ens till dubbelt x för mig. :( Är bracil 4,5 + ändarna?
/SQ
Jag håller med :( Varför så fånigt kort?
Användarens profilbild
Av Marion
Sannasmamma skrev:
SQ skrev: Är bracil 4,5 + ändarna?
/SQ
Jag håller med :( Varför så fånigt kort?
Jag mätte om Brasilen och hela sjalen mäter ~5m från spets till spets. Ändarna fick jag till 70 cm! :shock:

Jag håller med om att de kunde åtminstone ha Carry Slingen (vilket jobbigt namn förresten, Antigua gillade jag mycket bättre) i två längder, men de kanske tycker att 4,5m ska räcka till bas-X och sen får det vara bra. I det lilla häftet som följer med sjalen är det bara bas-X, höftsits, ryggsäck och enkel vagga som visas.
Användarens profilbild
Av Scharlott
En riktigt härlig nyhet!!! :app: Vi väntar också med spänning!... :D

Så snart det går hoppas jag att kunna ta med mig både en ny Carry Sling och min nuvarande Antigua till sjalträffarna i Göteborgsområdet (Göteborg-Borås-Lerum-Alingsås) så vi får prova och jämföra dem lite mer :wink: :D
Användarens profilbild
Av melon
Ååh, färgen Melon var ju dösnygg! Och fint namn hade den dessutom... :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
Hur är det med giftfria färger och så? Amazonas antigua fick ju inte så gott betyg av någon test om skadliga ämnen i sjalar vill jag minnas. Men de har kanske bättrat sig.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?