Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mammatillE
Jag börjar längta efter sommar och odlingssäsong.. Men om dottern fortsätter vilja bli buren hela tiden får vi nog fundera på om hon kan vara med i landet. Funkar det? Hon är född i mitten av januari så hon kommer vara några månader i sommar när det i så fall är dags. Hur bär man i så fall? På ryggen/magen? Och i vad?

Just nu har vi en tricot slen och en ringsjal.. Funderar på att köpa en bärsele..
Användarens profilbild
Av miom
Ska man jobba mycket framåtlutad så funkar en sjal som man knyter på afrikanskt vis bäst. Alltså inte över axlarna utan över bröstet. Det funkar jättebra när man jobbar i landet och rensar ogräs.
Användarens profilbild
Av Asia
P
miom skrev:Ska man jobba mycket framåtlutad så funkar en sjal som man knyter på afrikanskt vis bäst. Alltså inte över axlarna utan över bröstet. Det funkar jättebra när man jobbar i landet och rensar ogräs.
:iagree:
Av mammatillE
miom skrev:Ska man jobba mycket framåtlutad så funkar en sjal som man knyter på afrikanskt vis bäst. Alltså inte över axlarna utan över bröstet. Det funkar jättebra när man jobbar i landet och rensar ogräs.
Okej. Bära på ryggen alltså! :) Skönt att det verkar funka att ha skruttan med sig i landet. Då kan jag fortsätta drömma om att jobba i landet. Längtar verkligen efter sommar :=)

Går det med trikåsjal eller ska det vara vävd till det? Finns det knytbeskrivning på nätet nånstans?
Användarens profilbild
Av Auroratiger
mammatillE skrev:
Okej. Bära på ryggen alltså! :) Skönt att det verkar funka att ha skruttan med sig i landet. Då kan jag fortsätta drömma om att jobba i landet. Längtar verkligen efter sommar :=)

Går det med trikåsjal eller ska det vara vävd till det? Finns det knytbeskrivning på nätet nånstans?
Har aldrig testat trikåsjal på ryggen men det sägs att det blir rätt svajigt. Vill du prova afrikanskt bärsätt måste du nog ha en kortare sjal, det blir liksom för mycket tyg annars (jag har en kanga jag inte har använt än, skulle tro att det inte är mer än två meter).
Användarens profilbild
Av pulibus
Auroratiger skrev:
mammatillE skrev:

Har aldrig testat trikåsjal på ryggen men det sägs att det blir rätt svajigt. Vill du prova afrikanskt bärsätt måste du nog ha en kortare sjal, det blir liksom för mycket tyg annars (jag har en kanga jag inte har använt än, skulle tro att det inte är mer än två meter).
När jag bar Afrikanskt i somras bar jag i ett lakan till spjälsängen. Svalt och skönt! Funkade perfekt i trädgårdslandet. (Dock mer påklädd när vi höll oss i solen)
Bild

Om hon var trött föredrog jag MT'n. Då var det lätt att skugga henne, ha ordentligt stöd för huvudet och ändå hålla henne så sval som möjligt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?