Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Isanna
Jag har hittat en sån fin klänning som skulle vara perfekt till nästa helgs bröllop.
Men mina bröst får inte plats... :oops: :|

Det dumma med denna är att den är avdelad precis under bysten, men på mig blir det precis rakt över bysten = inte snyggt. :lol:

Men den är så fin och perfekt i övrigt så jag funderar på om det är möjligt att sy om den och isåfall hur?

Den är så fin både undertill och på den övre delen så jag vill så gärna behålla den, men det verkar vara omöjlig uppdrag.

Vad jag än gör (eller rättare sagt lejer bort) så finns ju sömmen där rakt över bysten. :?

Bild

Bild
Klyftan blir liksom ordentligt tillplattad om jag sätter klänningen där den ska sitta. :lol: Det blev inte så fint. 8) Axelbanden kvittar också eftersom det är för tajt att få plats med brösten när jag drar ner den dit den ska sitta.

Jag funderade på om det skulle gå att sy in något tyg i sidan, som en kil, så att klyftan inte skulle bli så mosad, men jag tror egentligen inte på den idén heller. :?

Bäst kanske hade varit att få plocka bort sömmen som går hela vägen runt under bysten, sy in ett nytt tyg och liksom förlänga delen som ska vara över bysten. Men då ska man ju hitta ett vettigt tyg också. :hmm:
Ett alternativ är att lätta på sömmen på nåt sätt så att det inte stramar och sen göra en ny åtsmitande söm nedanför den. Tex lite rynk i ryggen så att du markerar Bysten på Ftv nytt ställe.
Gör jag mig förstådd? :hmm:
jag tror på idén att förlänga genom att fälla in ett nytt tyg precis under bysten tex med en ca 6 cm bred virkad spets! :hmm:
lotti skrev:jag tror på idén att förlänga genom att fälla in ett nytt tyg precis under bysten tex med en ca 6 cm bred virkad spets! :hmm:
Den var inte dum du. Faktiskt. :app: Det blir gammelfarmors vind i helgen! :tumup:
Isanna skrev:
lotti skrev:jag tror på idén att förlänga genom att fälla in ett nytt tyg precis under bysten tex med en ca 6 cm bred virkad spets! :hmm:
Den var inte dum du. Faktiskt. :app: Det blir gammelfarmors vind i helgen! :tumup:
8)
Skulle man kunna sy en ny överdel till klänningen :hmm:? Jag menar den delen som är runt brösten, ovanför sömmen. Hela klänningen är ju sydd i olika tyger, det kanske inte gör något om bröstdelen är i ett annat liknande tyg? Sprätta loss dekorationen och sy på den nya överdelen så märks det mindre kanske?
Eller så skulle man kunna sy en kjol av den nedre delen och köpa/sy en separat överdel/linne till.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?