Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av pulibus
Jag har fått tag i stickade ulltröjor att sy blöjbyxor av, men nu hittar jag inte på ett endaste mönster när jag letar.
Någon som har tips på bra mönster eller inspirerande bilder på snygga blöjbyxor sydda av återvunna material?
Användarens profilbild
Av pulibus
Ja, det har jag kikat på, mem de tröjorna jag har fått tag i är ganska tjocka och i ottobre-mönstret ska man ha dubbla lager tyg och det blir på tok för tjockt. Tar man ett lager får man synlig resår, men det kanske inte gör så mycket.. :hmm:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
pulibus skrev:Ja, det har jag kikat på, mem de tröjorna jag har fått tag i är ganska tjocka och i ottobre-mönstret ska man ha dubbla lager tyg och det blir på tok för tjockt. Tar man ett lager får man synlig resår, men det kanske inte gör så mycket.. :hmm:
Är tröjorna redan tjocka så skulle jag testa att sy i enkelt tyg, ev kanske sätta i en förstärkning mitt på blöjbyxa, men definitivt ha enkelt tyg där resårerna ska sys fast! :-D

Det där med dubbla lager tyg i det mönstret tror jag nämligen bara är för att de ska bli nog täta om man har tunnare ulltyger.
Användarens profilbild
Av pulibus
CrazyMagpie skrev:
pulibus skrev:Ja, det har jag kikat på, mem de tröjorna jag har fått tag i är ganska tjocka och i ottobre-mönstret ska man ha dubbla lager tyg och det blir på tok för tjockt. Tar man ett lager får man synlig resår, men det kanske inte gör så mycket.. :hmm:
Är tröjorna redan tjocka så skulle jag testa att sy i enkelt tyg, ev kanske sätta i en förstärkning mitt på blöjbyxa, men definitivt ha enkelt tyg där resårerna ska sys fast! :-D

Det där med dubbla lager tyg i det mönstret tror jag nämligen bara är för att de ska bli nog täta om man har tunnare ulltyger.
Jag ska testa att sy med ett enkelt lager. Jag är lite orolig att det ska se illa ut med resåren synlig, men å andra sidan är det ju på insidan och den syns ju ändå inte..
Ska du sy i wrapmodell alltså? Jag har gjort det i ett lager och har då sytt en sömsmån längs resåren, sytt i resåren innanför sömsmånen, vikt över sömsmånen och sytt fast den. Det blir alltså dubbla lager enbart vid resåren. Funkar bra. Tänk på att tröjor är väldigt töjbara. Min blev alldeles för bred, jag fick korta av tabbarna så småningom. Kastade kanterna för hand med täta langettstygn. http://emiliten.blogspot.com/2009/08/so ... ralla.html

Bästa tröjbrallan sydde jag i dra-upp-modell. Det finns ett mönster på tights som man kan anpassa till dra-uppisar i Ottobre 1/2009. Den här (eget mönster) använder vi ofta på natten för den är så tät och smidig. http://emiliten.blogspot.com/2010/07/ra ... kstan.html

Bra tröjor är oslagbara som ullbrallematerial, tunna, smidiga och täta!
Användarens profilbild
Av Majaå
Jenny med Emiliten skrev:Ska du sy i wrapmodell alltså? Jag har gjort det i ett lager och har då sytt en sömsmån längs resåren, sytt i resåren innanför sömsmånen, vikt över sömsmånen och sytt fast den. Det blir alltså dubbla lager enbart vid resåren. Funkar bra. Tänk på att tröjor är väldigt töjbara. Min blev alldeles för bred, jag fick korta av tabbarna så småningom. Kastade kanterna för hand med täta langettstygn. http://emiliten.blogspot.com/2009/08/so ... ralla.html

Bästa tröjbrallan sydde jag i dra-upp-modell. Det finns ett mönster på tights som man kan anpassa till dra-uppisar i Ottobre 1/2009. Den här (eget mönster) använder vi ofta på natten för den är så tät och smidig. http://emiliten.blogspot.com/2010/07/ra ... kstan.html

Bra tröjor är oslagbara som ullbrallematerial, tunna, smidiga och täta!
När du gjorde wraps, knappade du då eller hade du kardborre? Har aldrig knappat själv än, så undrar bara om tröjan håller för att knappa, vad säger ni som är rutinerade?
Användarens profilbild
Av Majaå
Ok, ska inte glömma den lilla lappen. Tack!
Användarens profilbild
Av cocco
Jag klippte ut som en vanlig ytterbyxa av PUL och kantade den med ullkantband. Sydde i resår innanför kantbandet så att det möjligen går mot innerblöjan.
Den är iofs sydd i dubbla lager kom jag på.
Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?