Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av anki80
Eller egentligen massa olika frågor...
Nu e jag här o tuggar igen... Jag vet o kan absolut nada.... har en moby wrap men e ju sugen på nått annat o då kanske både en ringsjal och en vävd???

Men vilken längd ska man ha o vilken sort... jag e ju ganska så rund o har dåliga axlar... fattar inte det här med olika längder o sen hur de e vävda??? jag läser o läser men blir inge klokare alls... vad e skillnaden(skillnaden förstår jag då den ene e kort o den andre lång) *ler* på kort o långsjal... alltså fördelarna i jämförelse mellan den ena o den andre vem e bra till vad o när..

Vill ha en sjal som jag ska kunna använda nu i sommar...

Bebis e snart 4 månader....

Det e ju inte gratis med dessa vidunder så man vill ju känna sig lite nöjd oxå juh o inte bara chansa.. som jag då gjorde med den jag har (vart ju nöjd trots allt)

Sen undrara jag om de e mycke krångligare med knytningar o så på den vävda för jag o mobynn e ju inte alltid överens...
Användarens profilbild
Av Cayenne
Att lära sig knyta är en övningssak. Det är som med annat - det är olika hur lätt man har för att lära sig.

Själv köpte jag min första vävda när lillan var runt 4 månader, och jag tyckte mycket bättre om vävda sjalar.

Hur lång sjal man behöver, beror på vad man vill göra för knytningar. Till ett mindre barn vill man ofta ha mer stadiga knytningar, och då behövs en längre sjal. Det har ju även med att göra med hur stor man är själv.

Alla hittar ju sina favoriter - det märker du om du läser de olika resenisionerna. Jag kan tycka att det är lite som med allt - man får det man betalar för.

Själv har jag ju fastnat för Didymos sjalar. Jag säljer ju dem, så kan räknas som jävig i frågan, iofs. Bland de sjalarna, är Jakob, min absoluta favorit. Den är så mjuk och smidig. Det finns även fler av Didysjalarna som är vävda på samma sätt som den.

Jag tycker även det är viktigt att man köper en sjal som man tycker är snygg.

Jag använder sjalen till allt. Enda gången jag föredrar vår Tricot-Slen (elastisk) är när lillan är sjuk. Annars använder jag mina vävda. Hemma när man lagar mat eller plockar, när jag är med syskonen på simskolan, när jag är på köpcentret, när jag hämtar/lämnar på förskola, när jag går ärenden..... Tja när jag ska ha med mig dottern och hon inte kan gå själv.

När du köper sjal, får man med instruktioner på olika knytningar. Till Didymos får du en DVD och ett häfte, men det finns även att köpa en fristående DVD på olika bärsätt som inte är knutet till någon särskild sjal/sele.

Hoppas det gav liite svar.
Användarens profilbild
Av Helena
Du har ju Anso i Karlstad, hon är sjalexpert. Har du möjlighet så åk på en sjalträff och träffa henne och andra.
Användarens profilbild
Av Anso
Helena skrev:Du har ju Anso i Karlstad, hon är sjalexpert. Har du möjlighet så åk på en sjalträff och träffa henne och andra.
Ja, du är så välkommen till en av våra sjalträffar. "Expertpanelen" på just långsjalar består just nu av 4-5 personer på våra träffar så vi ska nog kunna hjälpa dig lite på traven. Vi har en del goa sjalar här som du kan prova om du vill.

Köp en sjal som du tycker är fin och gärna då en som är diagonalvävd för det avlastar väldigt bra. En Storchenwiege brukar de flesta bli väldigt nöjda med. Hög kvalité till hyfsad peng.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag har varit i samma sits som du !! Tor var 3½ månade då jag sydde till en sjal prototyp. Jag klippte ett underlakan på bredden o sydde ihop den på längden ... denna blev min första långsjal.
Det var inte alls samma avlastning som en "riktig " men man får rätt känsla + att man kan träna knytningan om inte annat.
Beställer du så tar det ju nånn dag innan den kommer :lol: .

Vilken längd är lite olika på hur du är uppbyggd ! Detta får du oxå rätt på om du provar med ett lakan .... är du normalt byggd är det 4,2- 4,6 rätt normalt. Didymos har en storlekstabe.

Lycka till l

Det är ju oxå en hit att hitta antingen en Ambassadör eller en träff då kan du få känna o klämma !!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?