Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag ska beställa pysselmaterial så att vi har lite grejer hemma att pyssla med, men känner mig lite lost på vad jag ska ha.
Vad är era materialmåsten? Jag tänker främst på saker som är bra för pyssel med barnen. Det jag själv funderat på är:

paljetter
glitterlim
piprensare
silkespapper i olika färger
kraftigare papper i olika färger (ska man ha det som kallas kartong? svårt när man inte kan känna)
filt i olika färger
något sorts allroundlim + papperslim och kanske spraylim + limpistol
Såna där kulor, flirtkulor kallades de när jag var liten. Är det det som heter vaddkulor hos Panduro?
ögon
textilpennor

Något mer som jag borde beställa? Material eller verktyg. Någon sorts tråd? Fjädrar?

Sen har jag en mer specifik fråga också. Barnen gillar att måla kottar, vanlig vattenfärg ger inte ett överdrivet bra resultat, vad ska jag köpa för färg som blir lite mer täckande? Jag tänkte att vi kunde måla kottar och pryda med lite glitter och glam och hänga i julgranen :D
Senast redigerad av Knyttet & K den mån nov 22, 2010 10:47, redigerad totalt 2 gång.
Av corona
Jag brukar gå till Staples (tidigare coporate express :hmm: ) här på orten. De har bra "basgrejer", typ hårdare papper, vaddkulor, ögon, fjädrar, lim, glitter m.m.

Glöm inte ögonen :this:

Bild
Av MammaTess
Kul att ni ska pyssla!

Köp glitterlim, löst är inte bra då det lätt sprids och är svårt att få upp :D
När det gäller papper så köp både lite tunnare och tjockare, man får helt enkelt prova sig fram när det gäller tycke och smak.

och mitt absoluta måste när det gäller att pyssla är en limpistol, iallafall när det gäller att limma fast svåra saker som inte vill fästa. Till barnen funkar vanligt allaorundlim.

Flörtkulor heter VADDKULOR hos Panduro ja!

När det gäller kottarna så skulle jag provat med hobbyfärg, finns också hos Panduro!

Men tycker du ska handla hos Creativ Company istället, de har roligare saker och billigare också för den delen!

Lycka till!
Av UlleL
MammaTess skrev:Kul att ni ska pyssla!
:tumup:

Mina barn gillar att göra saker av "skräp"

2 rendiskade glasspinnar + 2 flirtkulor = skidåkande snögubbe

Returglas diskas rena o pyntas med färg, glitter o glasmosaik.

Rena förpackningar används till allt från korttillverkning till gräslådor
Användarens profilbild
Av ZaZi
Limpistol, som redan tagits upp i tråden, är helt suveränt!
S och jag bygger saker av gamla pappersförpackningar med hjälp av limpistolen. Sedan målar vi med acrylfärg (mest för att jag råkar ha så mycket av den varan hemma).

Din lista i ts tycker jag är en bra start. :)
Användarens profilbild
Av ZaZi
Luna skrev:ZaZi, vill du visa bild på en förpackningskonstruktion?
Jag funderade just på om jag hade någon bild av ngt aktuellt projekt, men tyvärr inte. Vi har precis gjort en rensning (vi svämmar över av pyssel! :whut: ) och faktiskt slängt en hel del. Det enda som finns nu är det nyligen påbörjade slottet av en skokartong och hushållspappersrullar som väntar på målning. Ska se om jag kan ta en bild senare. :)

De gjorde något liknande (fast mer ambitiöst och proffsigt :lol: ) på Philofix för en tid sedan.
Av herilane
Akrylfärg och hobbylack. Penslar såklart.
Garn i lite olika färger.
Tygstuvar och bandrester.
Klistermärken, vi har några ark från Svanströms - guldstjärnor, röda prickar, gula prickar, hjärtan etc.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?