Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Majsan_HS
För drygt fem månader sedan fick vi vår lilla trea, en underbar liten sladdis! De stora barnen bar vi inte i sjal, utan visste liksom inte bättre än att vi släpade runt dem i BabyBjörn. :oops:

Lilldunet har vi dock sjalat, och gillar det skarpt. Vi har haft en Sino till honom och det har fungerat jättebra hela tiden, men nu vill jag titta min om efter alternativ. Han väger drygt sju kilo nu, och ibland känns sjalen lite väl elastisk för den vikten. Dessutom skulle jag vilja kunna bära på ryggen ibland. Eftersom jag inte har en aning om vad som finns, så hoppas jag att ni kan hjälpa mig! Vår önskelista är ungefär såhär:

- Kunna bära på ryggen
- Enkel att knyta och hantera, vi är fortfarande lite amatörer på området

Vi har tyckt om att Sinon är mjuk, tunn och lättanvänd. Det har inte känts som massor av tyg, utan ändå ganska smidig. Vad finns det för efterföljare som liknar den? Vi funderar på att komplettera med en sele, och det lutar åt Beco Butterlfy II. Är det ett bra val?

Tips och tankar, tack!
Av Clee
Det finns galet mycket bättre experter än mig här, jag är ungefär i det stadiet som kommer efter där du är ;-) men vad jag förstår är Easycare-sjalarna populära för att de är smidiga och lättknutna. Sedan finns det ju tunna varianter (à la Sino) som kanske mest är tänkta för sommarbärande, för jag antar att de inte blir lika avlastande som tjockare sjalar, och de jag hört mest om där är "gås" (Calin Bleu Gauze) och Hoppediz extratunn (Hoppediz das Leichte).

Om det är viktigt med lättknutenhet/lite tyg och du samtidigt vill bära på rygg så kanske du ska skaffa en specifik ryggsjal? Dvs en som är storleken mindre än magsjalarna. :hmm:

Min egen ringa erfarenhet: jag älskar verkligen mina Girasol-sjalar men tror inte de är de mest lättknutna. Däremot har jag en begagnad (= ingosad!) Didymos Indio som är mycket smidig och lättknuten, trots att den inte är särskilt tunn. Den var också behaglig att bära med mot sensommaren, när de allra svettigaste dagarna var förbi.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?