Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lovebird
Några tips och tricks för att få min 6 mån. gamla dotter att somna när hon blir buren? Tydligen är allt runt omkring så spännande att hon bara inte kan slappna av och somna. När hon var liten somnade hon ofta och gärna i sjalen men nu den senaste tiden är det som förgjort. Även om jag bara går omkring med henne hemma börjar hon skrika och kämpa istället för att slappna av och somna. Ofta somnar hon snabbt om jag lägger henne ner i stället. Känner att det är så tråkigt att behöva ha med vagn för att kunna få henne att sova.
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Vi fick samma problem i den åldern (och har fortfarande nu när han snart är 9 mån). För att få honom att somna i sjalen nuförtiden måste man stoppa in huvudet i precis rätt tillfälle hålla i huvudet lite löst och gunga runt lite. Vill han inte protesterar han med hela kroppen och krånglar ut huvudet igen så ibland kan man få försöka ett par gånger innan han somnar. Timing är a och o.

När det är mörkt är det inga problem.

Jag trodde faktist aldrig när han var liten att han skulle ha lättare att somna i vagnen eller på sängen än i sjalen för då var det verkligen sjalen 98% av gångerna han sov men nuförtiden är det tvärtom typ. Sjalen används numer för att bära i vaket tillstånd när man inte vill sitta på golvet eller i vagnen eller när vi bara ska gå ut kortisar.
Användarens profilbild
Av camsch
Får jag fråga varför det är viktigt att hon somnar just i sjalen?

Är det inte bra att hon somnar på ett smidigt sätt, om än inte som man skulle vilja?

Förstår att det är jobbigt med vagnen, men det är ju inte alls säkert att det kommer fortsätta på det här sättet heller. Det är det bra (och dåliga) med barn, saker förändras fort.

Ibland tycker jag det är lättast att "go with the flow" och bara säga till sig själv att jaha, då får vi ta vagnen med lite oftare ett tag. Snart nog så ändrar det sig igen...

Bara en tanke, det är så lätt att göra ett problem av något som inte behöver vara det.

Min tjej hade en period svårt att somna på magen, men när jag satte henne på ryggen så somnade hon efter en kort stund. Det var precis som att när hon kom på min mage skulle hon vara social med mig, gärna amma lite, pussas, flirta med andra osv, men på rygg var kontakterna mindre och då kunde hon somna.
Ett tag ville hon BARA sova i vagnen, just nu BARA i barnstolen när vi kör (för middagsvila, på natten går det bättre).
Perioder, som kommer och går.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?