Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av solängel
Tack snälla ni! Det riktigt kliar i fingrarna, jag vill göra MASSOR av mössor. Men de ska ju hinna använda dem också...

U har premiäranvänt sin elefantmössa under cykelhjälmen idag, det funkar riktigt bra! Och det är något alldeles särskilt med en karl på 1,94 med en brun mössa med orangea elefanter som håller varandra i svansen... :loving: Fatta hur gulligt det skulle vara om jag sydde en likadan till Alma, så kunde de matcha varandra... :wink:
Användarens profilbild
Av solängel
solängel skrev:
MammaTess skrev:vad har du använt för mönster?
Jag frihandar... :wink:
Ja, på fri hand alltså, men jag kan ju försöka berätta hur jag gjort!

Mäta huvudet (eller rita av mössa som passar). Klipp ut i dubbelt tyg, runda av toppen (och därnere om man vill ha dubbelt tyg). Sy ihop. Klipp ett jack i toppen, sy ihop det tvärs över, så att den tidigare sömmen blir mitt emot varandra. Gör ett likadant jack längst ner och vänd mössan genom hålet. Sy ihop, på maskin eller för hand. Vik ihop mössan, klart!
Användarens profilbild
Av Sassi
Oh vad fina!!!

JAg vill också sy liknande!

VAd snällt att du lagt ut en beskrivning, ska se om jag kan förstå mig på den. Har kollat på sonens mössor men inte fattat hur man gör "jacken"/syr in uppe på men nu ska jag prova!
Användarens profilbild
Av solängel
Hoppas det hjälper litegrann iaf! :D Har så svårt för att beskriva HUR jag gör nåt, (en av anledningarna till att jag inte är något pedagogämne) och extra svårt blir det när Alma står bredvid och vill ha uppmärksamhet.
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
ellla skrev:Superfina är de ju!!!
Om du skulle råka göra en som blir aningens för stor åt Martina...
:D
:Hahaa: Vilket tyg vill du ha? :wink:
Svampar! Eller vita elefanter som jag kan färga rosa!!! :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?