Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
Vi har ett stort gäng handvävda linnehandukar. Sambons farmor har vävt dem. De är tjocka och bastanta och är sådär som diskhandukar(de till vänster) Är det synd att sy disktrasor av dem. Vi har andra linnehanddukar också (de till höger) som är bättre att torka disk med. Jag tror att det dessutom finns mer oanvända handvävda att hämta hos svärmor om vi vill. Vi har handdukar upp till öronen och de lär inte slitas ut under min livstid.
Tycker ni det är synd att slakta dem. Är det bättre att använda dem som tex present.
Bild
Av Sofie
Oh :shock: inte slakta :heart:
Man kan torka händerna på dem, ha dem som bakdukar...
Present är väl fint!

En tjusig gåbort-present kan vara ett vackert bröd insvept i en handuk eller en flaska vin i en duk.
Jag skulle bli själaglad över en sådan gåva!
Av Sofie
Har man finbestick kan man sy vackra bestickfodral. Vik på längden och sy flera kanaler, så stoppar man besticken i kanalerna och knyter om med ett vackert band.
Eller bara skänka till secondhand, många skulle bli överlyckliga att hitta fina kökshandukar på secondhand :-)
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag misstänkte att ni skulle tycka det.
Jag tycker disktrasorna från Växbo är så fina. :D Jag kanske får köpa istället för att göra själv.
Av Sofie
Eller så lyssnar du inte alls på vad jag säger och slaktar en i alla fall :lol:
Skulle säkert bli fina disktrasor! Men jag tänker att det är för lite struktur i dem. I virktråden finns fina virkade disktrasor ;-)
Användarens profilbild
Av Mosan
Om jag slaktar en så får jag 6 små trasor alt 4 lite större! Jag ska fundera lite till!
Användarens profilbild
Av verre
prova hur en funkar som disktrasa (iof blir den ju stor) INNAN du slaktar den. funkar den super duper gööööra bra, så slakta en eller 2. funkar den bara sådär bra.. så låt bli..
Användarens profilbild
Av He.ma
Jag har köpt fina linnedukar på loppis som jag sen klippt lagom stora bitar av, overlockat kanterna o använder som trasor. (ju finare dukar desto finare trasor :roll: ) till badrummet gjorde jag runda för att kunna skilja på dom. Min svärmor brukar beklaga sig över att jag klipper "sönder" fina dukar men jag anser att de gör mer nytta som trasor i en 4-barns familj :D
Användarens profilbild
Av Mosan
Nu har jag testat o använt en handuk att torka med o det funkar bra.
Användarens profilbild
Av Mosan
He.ma skrev:Jag har köpt fina linnedukar på loppis som jag sen klippt lagom stora bitar av, overlockat kanterna o använder som trasor. (ju finare dukar desto finare trasor :roll: ) till badrummet gjorde jag runda för att kunna skilja på dom. Min svärmor brukar beklaga sig över att jag klipper "sönder" fina dukar men jag anser att de gör mer nytta som trasor i en 4-barns familj :D
Det låter ju så fint med overlock. Det har inte jag. Jag tror jag ska slakta 1 handduk men göra det riktigt fint. Å
Användarens profilbild
Av verre
Mosan skrev:
He.ma skrev:Jag har köpt fina linnedukar på loppis som jag sen klippt lagom stora bitar av, overlockat kanterna o använder som trasor. (ju finare dukar desto finare trasor :roll: ) till badrummet gjorde jag runda för att kunna skilja på dom. Min svärmor brukar beklaga sig över att jag klipper "sönder" fina dukar men jag anser att de gör mer nytta som trasor i en 4-barns familj :D
Det låter ju så fint med overlock. Det har inte jag. Jag tror jag ska slakta 1 handduk men göra det riktigt fint. Å
det tycker jag!!
Användarens profilbild
Av MuuM
Mosan skrev:
Nu ska jag säga nåt dumt: Kom till Zandramas syjunta på torsdag och overlocka dem. Men jag tycker ju inte du ska slakta dem! Ge dem till mig istället så jag kan slänga alla slitna, skitiga och trista handdukar jag har. ;-)
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag tycker inte du ska slakta, men å andra sidan kan det ju kännas som mer slöseri om de ligger oanvända.

Om du ändå bestämmer dig för att göra trasor, gör dem inte för små. Små trasor kan göra vem som helst irriterad.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?