Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har börjat sticka en tröja med garn som är randat i sig självt. Stickar på rundsticka, men måste ju sticka fram- och bakstycken var för sig sen kom jag på och hur blir det då med randningen? Gör kanske inget om det är olika, men hur brukar man göra? Ärmarna blir iofs annorlunda också, men de blir ändå lika, ränderna ungefär lika breda alltså.
Jag brukar sticka så att ärmarna blir så lika som möjligt. Helst stickar jag ihop och gör raglanärm, då behöver jag inte fundera så mycket. Alså stickar tills det är dags att dela för ärmar, stickar två lika ärmar, delar fram och bakstycke och stoppar in ärmarna där de ska vara och stickar axelpartiet ihop.

Måste jag sticka delarna separat så gör jag fram och bakstycke så lika det går.
ellla skrev:Jag brukar sticka så att ärmarna blir så lika som möjligt. Helst stickar jag ihop och gör raglanärm, då behöver jag inte fundera så mycket. Alså stickar tills det är dags att dela för ärmar, stickar två lika ärmar, delar fram och bakstycke och stoppar in ärmarna där de ska vara och stickar axelpartiet ihop.

Måste jag sticka delarna separat så gör jag fram och bakstycke så lika det går.
Tackar för tips! :tumup:
Jag stickar kroppen på rundsticka och det var egentligen mest det jag funderade över, hur jag ska få bröstpartiet snyggt? Vet inte om jag vill sticka ihop på rundsticka... är lite dålig på att sticka utan rätt beskrivning och rädd att allt bara blir fel och sen så fixar jag inte att repa upp på rätt sätt och så slänger jag bara det hela när jag försökt sjuttioelva gånger utan snyggt resultat... :roll:
Gör det något tro att bröstpartiet inte blir lika som nederdelen? Eller är det lätt att sticka ihop alltsammans även för en ovan? Har gjort så förut men då ingick det i den beskrivningen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?