Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Malin
(stavade jag rätt nu?)

Jag undrar alltså - ni som provat både Ella Roo och Calin Bleu Gauze, hur är de jämfört med varandra? Eller, de kanske inte går att jämföra?

Jag har fått för mig att jag behöver en tunn sjal och har provat Ella Roo:n som jag tycker mycket om, men det vore kul att veta hur CBG:n är också.

(Ni får förresten hemskt gärna berätta hur hemska och otrevligt fula båda sjalarna är, vi har inga pengar och egentligen borde jag stoppa mina drömmar här, men jag fyller ju faktiskt år om en månad och önska sig kan man ju faktiskt alltid göra....) :zzz: (hittade ingen drömmar-smilie, så det fick bli den här...)
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker gåsen är bekvämare! fast den avlastar ju inte lika bra som en diagonalvävd förstås, och det är väl det du vill höra? :wink: beror helt på hur varm du är av dig, om du behöver en eller inte (annars är ju faktiskt ergo eller mei tai svalare också).

jag har köpt en men det är för att jag är hagalen och för att det är så snygga färger :wink:
Användarens profilbild
Av KATARINA
Jag säljer ju båda och är mer förtjust i Gauzen för jag tycker den avlastar bättre. Den är mer lättknuten också tycker de flesta. ELla Roon är stummare i tyget medan Gauzen har lite mer "giv".Betydligt tunnare också än de andra diagonalvävda sjalarna.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jag har ju också båda sjalarna och tycker precis som Katarina mest om gauzesjalen. Båda är tunna och sköna, men upplever gauzen som mer lättknuten och att den avlastar bättre än EllaRoo.

Som diddeldi mycket riktigt påpekar så kanske inte gauzen kan mäta sig avlastningsmässigt med de tjockare diagonalvävda långsjalarna på marknaden. Däremot i sin klass - tunna långsjalar - upplever jag gauzen som den som avlastar bäst. Som luftig och sval sommarsjal faller valet självklart på gauzesjalen! :D
Användarens profilbild
Av Malin
Åh, tack för svaren, då får jag fortsätta drömma... :zzz: (och viska något gulligt i makens öra innan jag fyller år.)

Men förresten - ni glömde ju att berätta allt om hur obekväma, hemska, sticksiga och fula båda sjalarna är... :nono:
Användarens profilbild
Av diddeldi
Malin skrev:Åh, tack för svaren, då får jag fortsätta drömma... :zzz: (och viska något gulligt i makens öra innan jag fyller år.)

Men förresten - ni glömde ju att berätta allt om hur obekväma, hemska, sticksiga och fula båda sjalarna är... :nono:
jamen tänk hur mycket de skär in och hur dåligt de avlastar och ... :notes: :blahblah:

och tänk inte på de fina färgerna :floet2:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag säger bara AMEN och håller med de andra. :urule:
Min Ella Roo är uuunderbar, men väldigt stum. Gåsen är det mer giv i och lite mjukare (säger hon som bara har testat den korta stunder). Här blir det antagligen en chokladgås så småning om. :loving:
Användarens profilbild
Av sus
Malin skrev:Men förresten - ni glömde ju att berätta allt om hur obekväma, hemska, sticksiga och fula båda sjalarna är... :nono:
Du behöver inga fler sjalar eftersom du redan har den ultimata bebina jeansblå.... Ska du ha en ny sjal så MÅSTE du i så fall sälja den (till mig till exempel... :wink: )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?