- tis jul 27, 2010 01:39
Jag har precis börjat bära lite mer i vävd sjal nu, tycker fortfarande det är lite läskigt och bökigt eftersom vi oftast sjalar i samband med bilfärder och då känns det så meckigt att knyta om sjalen varenda gång, med ändar som släpar i marken osv. Men i alla fall, jag fick låna en gås av en godhjärtad medlem här (tack loppatoppa!
) och tyckte jättemycket om den i teorin och att känna på den men tyckte inte jag fick till knytet - och lite samma sak kände jag även med min girasol, som är den vävda sjal jag äger själv. Jag knyter alltså vanligt omslutet kryss men tycker att det är skitsvårt att dra åt så att det blir ordentligt spänt i axel- och bröstparti (på mig själv). Jag försöker verkligen tills bebben börjar gnälla för att han sitter så spänt men en kvart senare hamnar jag i den vanliga sitsen: kan knappt andas för knuten spänner åt så mycket runt midjan men så glappar det uppe vid axlar och ovansidan av smokingbältet. Detta var mycket tydligare med gåsen och jag misstänker att det var för att den inte är lika stadig; fördelen var förstås att den gick att justera/spänna åt mycket lättare än girasolen där jag villar bort mig i allt tyg och tycker det är jättesvårt att spänna t ex ena sidan bara. Hänger någon med? Hjälp?