Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Mayko
Har en liten 6 veckors tjej som jag burit i trikåsjal sedan BB. Från början var hon helnöjd och somnade oftast snabbt men sedan 2 veckor tillbaka blir hon mest förbannad när jag sätter henne i sjalen. Hon morrar/piper och stretar som sjutton. Hon gillar ju att man bär henne i famnen, men ibland vore det finurligt att kunna använda mer än en hand... Så nu funderar jag om vi ska pröva bärsele istället. Tror ni det kan funka bättre?
:hmm:

/mayko
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Jag vet inte om sele kommer att fungera bättre.

Min kille har varit sådär i några korta perioder också, verkligen stretat emot sjalen, men sedan har det gått tillbaka till myspys igen som tur är. Kanske är det så för din också?
Av Anil
Min, numer 1,5 åring har velat ha olika lösningar i olika perioder av hennes lilla liv. I början gick det bra med trikåsjal. Sen trikåsjal PRECIS när hon skulle somna. Sen vid ungefär 3 månader funkade varken bärsjal eller ergonomisk sele. Hon var för nyfiken och blev helnöjd i en babybjörn. Sen vid kanske 7 månader funkade bärsele på ryggen bra. Nu springer hon helst själv, eller blir buren på ryggen kortare stunder...

Med detta sagt... Min största lärdom har varit att det bara är att experimentera och testa sig fram och inte tro att det finns några givna lösningar som gäller för alla barn (jag trodde själv att ALLA barn måste älska bärsjal)

Lycka till!
Av Mayko
Har precis lånat en Babybjörn av en kompis och den funkar just nu. Hon sätter händerna på mitt bröst och trycker ifrån så att hon lutar sig bakåt mot huvudstödet, sen ligger hon och kikar på saker :) . När hon vill sova kurar hon ihop sig mot mig med händerna under sin haka vilket verkar funka bra, hon far inte runt med huvudet som en del barn jag sett bli burna i Babybjörnen. Vi fortsätter pröva oss fram!
:tumup:
Av Clee
Jag har haft samma problem med mina tvillingar och vad jag märkt är att de inte stretar utomhus och när vi är i rörelse utan det är hemma, när jag sitter ned/still eller t ex står och diskar som de verkar bli rastlösa av att bäras. Känns det igen eller är din tjej stretig oavsett om ni står still/går eller är inne/ute?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?